Haku
Viitteet 1-10 / 14
Hej! Vill du vara med? : Material för professionella i arbetet med att stöda barn som riskerar att bli utanför den sociala gemenskapen
(2022)
Detta examensarbete är ett funktionellt arbete inom Yrkeshögskolan Novias projekt Resursstarka barn vilket resulterar i en produkt. Syftet med detta examensarbete var att skapa ett material för professionella i arbetet med ...
Min känsloresa : ett material för att inom småbarnspedagogiken stöda barnets emotionella färdigheter vid en skilsmässa
(2022)
I Finland slutar cirka 40 % av alla äktenskap i skilsmässa. Majoriteten av de finländska barnen i åldern 0–5 år deltar i småbarnspedagogisk verksamhet och personalen inom småbarnspedagogiken kommer med stor sannolikhet att ...
Hej! Vill du vara med? : Material för professionella i arbetet med att stöda barn som riskerar att bli utanför den sociala gemenskapen
(2022)
Detta examensarbete är ett funktionellt arbete inom Yrkeshögskolan Novias projekt Resursstarka barn vilket resulterar i en produkt. Syftet med detta examensarbete var att skapa ett material för professionella i arbetet med ...
Barnets emotionella färdigheter : En kvalitativ studie om hur pedagoger på ett daghem i Österbotten arbetar för att utveckla och främja barnens emotionella färdigheter.
(2022)
Syftet med min studie är att undersöka hur pedagoger på ett daghem i Österbotten arbetar för att utveckla och främja barnens emotionella färdigheter. De centrala frågeställningarna i min studie är att ta reda på vilka ...
En kvalitativ studie om problemskapande beteende inom småbarnspedagogiken : Om pedagogers tillvägagångssätt
(2022)
Detta examensarbete handlar om problemskapande beteende inom småbarnspedagogiken. Genom egna arbetserfarenheter inom småbarnspedagogiken så har jag noterat ett visst behov av att lyfta fram termen problemskapande ...
Läs för mig! Sagan som pedagogiskt verktyg inom småbarnspedagogiken
(2022)
Syftet med mitt arbete är att undersöka hur sagan används som pedagogiskt verktyg inom småbarnspedagogiken med syfte att stimulera och främja språkutvecklingen hos barn mellan ett och fem år. Frågeställningarna berör hur ...
Smidiga övergångar för barn med utmaningar i självregleringen: en guide för personalen inom småbarnspedagogiken
(2022)
Personalen inom småbarnspedagogiken kommer dagligen i kontakt med barn som har varierande utmaningar. Självregleringen är en färdighet som alla har men som alla inte alltid kan behärska. Övergångssituationer tillhör vardagen ...
"Jag ser att du är arg, det är okej!" : ett material från småbarnspedagogiken om hur vårdnadshavare kan stödja barns känslohantering
(2022)
Det här funktionella examensarbetet skrevs inom ramen för Yrkeshögskolan Novias projekt
Resursstarka barn. Syftet med arbetet var att utveckla en broschyr samt en plansch som ska hjälpa
vårdnadshavarna att stödja barnet ...
Digitala inlärningsverktyg inom småbarnspedagogiken: en kvalitativ studie om dagvårdspersonalens användning av digitala inlärningsverktyg inom småbarnspedagogiken
(2022)
Detta examensarbete handlar om multilitteracitet och digital kompetens i den dagliga verksamheten inom småbarnspedagogiken. Syftet med examensarbetet var att ta reda på i vilken utsträckning multilitteracitet och digital ...
"Jag ser att du är arg, det är okej!" : ett material från småbarnspedagogiken om hur vårdnadshavare kan stödja barns känslohantering
(2022)
Det här funktionella examensarbetet skrevs inom ramen för Yrkeshögskolan Novias projekt
Resursstarka barn. Syftet med arbetet var att utveckla en broschyr samt en plansch som ska hjälpa
vårdnadshavarna att stödja barnet ...