Haku
Viitteet 1-8 / 8
#Bättre Fiilis - Främjande av psykisk hälsa hos ungdomar
(2021)
Undersökningar visar att psykisk ohälsa ökar bland ungdomar. Främjande av psykisk hälsa
hos ungdomar är av betydelse för ungdomars välmående och förebygger psykisk ohälsa.
Ungdomar önskar mera information om psykisk ...
Digital marknadsföring på sociala medier
(2021)
Examensarbetets syfte är att definiera begreppet influencer samt rollen de har inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet är avgränsat till plattformarna Instagram och Facebook. Frågeställningarna för arbetet är följande: ...
Digital anpassning åt rätt håll : Gym1 lanserar en ny tjänst
(2020)
Tillväxten av företag på nätet, särskilt näthandeln, har ökat signifikant under den senaste tiden på grund av covid-19 pandemin. Syftet med examensarbetet är att undersöka efterfrågan på PT-tjänster online inom Raseborg ...
Marknadsföringsplan för Jokitaxi Aura1 med fokus på Instagram
(2021)
Tämä opinnäytetyö on suoritettu Eero Urmaksen, Jokitaxi Aura1, Turku, toimeksiantona.
Jokitaxi Aura1 on vastaperustettu paikallinen yritys, jolla on ainutlaatuinen konsepti
taksipalveluissa ja matkailussa. Perusteena ...
"Dela dina passioner medan du bygger ditt personliga varumärke": Avgörande framgångsfaktorer för personlig varumärkesutveckling på Instagram
(2021)
Instagram lanserades år 2010 i form av en applikation för mobila enheter. Den primära funktionen var då ett socialt medium för delning av bilder. Idag är Instagram ett av de mest använda sociala medierna för delning av ...
De negativa sidorna av influencer-marknadsföring på Instagram.
(2021)
Syftet med detta examensarbete är att plocka fram de negativa sidorna som följer av att använda influencer-marknadsföring vid val av resedestinationer. Orsaken till att jag valde att undersöka detta ämne är att de negativa ...
Marknadsföring via Instagram : Vero Moda Borgå och Jack & Jones Borgå
(2022)
Detta examensarbete gjordes på uppdrag av affärerna Vero Moda och Jack & Jones i Borgå. Syftet med examensarbetet var att förbättra de båda affärernas marknadsföring via Instagram. Syftet var också att utreda hurdant ...
Mest är inte alltid bäst på sociala medier: en komparativ studie av Hanko Brewing co. & HSF Marines användning av sociala medier
(2022)
Digitaliseringen har förändrat hur företag och organisationer marknadsför sina produkter och tjänster. Marknadsföraren har flyttat sig till sociala medier, sökmotorer och andra digitala kanaler för att nå ut till kunderna. ...