Haku
Viitteet 1-10 / 14
Sociala medier som hjälpmedel för att öka webbtrafiken och försäljningen i e-butiker
(2019)
E-handeln är en av de mest populära konsumtionssätten i dagens läge samt en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i Finland. Sedan e-handeln uppstod på nittiotalet har den utvecklats drastiskt och är bland de mest ...
Sociala mediers påverkan på köpbeteendet online : En studie om hur influencer marketing lockar till köp
(2021)
Motivet med denna studie är att klargöra vad influencer marketing är, samt undersöka i hur sociala medier lockar till köp. I detta arbete kommer jag att undersöka i unga vuxnas köpbeteende, hur reklaminlägg på sociala ...
Strategiutveckling med hjälp av innehållsmarknadsföring: case, Cosmetique Salon Ab
(2020)
Detta är ett handlingsbaserat examensarbete som utförts i uppdrag av Cosmetique Salon Ab, en skönhetssalong belägen i centrum av Jakobstad. Syftet med examensarbetet var att utveckla en innehållsstrategi samt att skapa en ...
Varumärkesutveckling och kundfokuserat innehåll som redskap för digital framgång
(2020)
Internet har ändrat på sättet vi kommunicerar och tar del av innehåll. Digitala och sociala medier har skapat en miljö där konsumenter ständigt engagerarar sig i varumärken och deras digitala innehåll. Detta examensarbete ...
Analys och utveckling av Yaras marknadsföring samt kommunikation på sociala medier : Case: Yara
(2021)
Sociala medier står för en stor del av kommunikationen och informationsutbytet för både människor och företag i dagens samhälle. Det är viktigt för företagen att veta hur man fångar kundens intresse samtidigt som företaget ...
Innehållsmarknadsföring på TikTok med målgrupp Gen Z
(2022)
För företag att nå ut till sina konsumenter i dagens digitala värld bör de utnyttja sig av de kanaler där målgruppen är som mest aktiv. Som en följd av coronapandemin har TikTok haft en enorm ökning i sin popularitet och ...
De negativa sidorna av influencer-marknadsföring på Instagram.
(2021)
Syftet med detta examensarbete är att plocka fram de negativa sidorna som följer av att använda influencer-marknadsföring vid val av resedestinationer. Orsaken till att jag valde att undersöka detta ämne är att de negativa ...
Ålands socialdemokraters visuella kommunikation på sociala medier nu och i framtiden.
(2023)
Detta examensarbete beskriver hur Ålands socialdemokrater (ÅSD) kan förbättra sin visuella kommunikation inför kommande kampanjer, särskilt på sociala medier. Med fokus på ÅSD:s första digitala kampanj inför valet den 15:e ...
Kompetenskrav inom digital marknadsföring
(2022)
Marknadsföringssätten är i konstant förändring. Med dessa förändringar kommer det till nya aspekter på den digitala marknadsföringen samtidigt som andra aspekter kring ämnet blir mindre relevanta. Hösten 2022 tar Yrkeshögskolan ...
Digitala marknadsföringens påverkan på konsumentbeteendet
(2023)
Detta examensarbete behandlar ämnet digital marknadsföring via sociala medier samt dess påverkan på konsumentbeteendet. Genom att marknadsföring har utvecklats en hel del under de senaste åren och användningen av digitala ...