Haku
Viitteet 1-4 / 4
Sociala mediers påverkan på köpbeteendet online : En studie om hur influencer marketing lockar till köp
(2021)
Motivet med denna studie är att klargöra vad influencer marketing är, samt undersöka i hur sociala medier lockar till köp. I detta arbete kommer jag att undersöka i unga vuxnas köpbeteende, hur reklaminlägg på sociala ...
Konsumentbeteendet hos Generation X, Y och Z: En studie om olika generationers beteende i köpprocessen
(2020)
I och med de digitala mediernas framfart har det blivit allt viktigare att vara medveten om vad som sägs och görs på internet. Nya konsumentbeteenden har skapats och konsumenter kan i högre grad påverka sin köpprocess. ...
Digitala marknadsföringens påverkan på konsumentbeteendet
(2023)
Detta examensarbete behandlar ämnet digital marknadsföring via sociala medier samt dess påverkan på konsumentbeteendet. Genom att marknadsföring har utvecklats en hel del under de senaste åren och användningen av digitala ...
Influencermarknadsföringens påverkan på köpbeteendet: en studie i hur unga vuxna påverkas av influencermarknadsföring
(2023)
Digitaliseringen, den ökade användningen av digitala kanaler och sociala medier har lett till uppkomsten av en ny marknadsföringsmetod, influencermarknadsföring. Influencers har en etablerad följarskara och anses därför ...