Haku
Viitteet 1-6 / 6
Sociala medier som hjälpmedel för att öka webbtrafiken och försäljningen i e-butiker
(2019)
E-handeln är en av de mest populära konsumtionssätten i dagens läge samt en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i Finland. Sedan e-handeln uppstod på nittiotalet har den utvecklats drastiskt och är bland de mest ...
Instagram som marknadsföringsverktyg Case SB Gräv
(2019)
I en tid där allt mera av dagens tid spenderas online är det allt viktigare för företag att satsa på digital marknadsföring. Nu när alla har med sig sina smarttelefoner når man alla oberoende var de befinner sig. I detta ...
”Kyllä netistä löytyy…” : Ungas upplevelse av sin interaktion med och reaktion på cannabisrelaterat material på sociala medier
(2019)
Detta arbete syftar till att analysera och beskriva ungas egna uppfattningar om sin interaktion med och reaktion på cannabisrelaterat material som de möter på sociala medier. Intresset grundar sig i vår egen nyfikenhet för ...
"Det perfekta utseendeidealet" : en kvalitativ studie om hur ungdomar upplever att de påverkas utav sociala mediers utseendeideal
(2019)
Syftet med denna studie var att undersöka hur ungdomar upplever att de påverkas utav sociala mediers utseendeideal och att ta reda på om det har någon negativ påverkan till det egna förhållningssättet till den egna ...
Personlig tränare som bisyssla : Ett tidseffektivt sätt att kliva in på marknaden som lättföretagare
(2019)
Detta examensarbete handlar om hur man skall gå tillväga för att börja erbjuda personlig träning i form av träningsprogram och kostscheman på distans, vilken faktureringstjänst som lämpar sig bäst och hur man skall ...
The social media effect on raising awareness and change behavior to vegan life-style
(2019)
In recent years, there has been an increase in the number of vegetarians in the world. This thesis highlights the influence of social media (YouTube, Twitter) that leads people to change behavior under the influences of ...