Haku
Viitteet 1-10 / 14
Innehållsmarknadsföring på TikTok med målgrupp Gen Z
(2022)
För företag att nå ut till sina konsumenter i dagens digitala värld bör de utnyttja sig av de kanaler där målgruppen är som mest aktiv. Som en följd av coronapandemin har TikTok haft en enorm ökning i sin popularitet och ...
Marknadsföring via Instagram : Vero Moda Borgå och Jack & Jones Borgå
(2022)
Detta examensarbete gjordes på uppdrag av affärerna Vero Moda och Jack & Jones i Borgå. Syftet med examensarbetet var att förbättra de båda affärernas marknadsföring via Instagram. Syftet var också att utreda hurdant ...
Hur Facebook hjälpte DB Marina Bistro sprida sin information
(2022)
Digitala kanaler och medier är i dagsläget de populäraste sätten att marknadsföra på och få synlighet då världen är så digital. Syftet med detta examensarbete var att undersöka vad som gjorde att DB Marina Bistro blev så ...
Kompetenskrav inom digital marknadsföring
(2022)
Marknadsföringssätten är i konstant förändring. Med dessa förändringar kommer det till nya aspekter på den digitala marknadsföringen samtidigt som andra aspekter kring ämnet blir mindre relevanta. Hösten 2022 tar Yrkeshögskolan ...
Sociala mediers inverkan på ungas självbild: en kvantitativ undersökning om sociala merdiers påverkan på ungdomars självbild
(2022)
Syftet med mitt examensarbete var att ta reda på om sociala medier påverkar ungdomars självbild, den här frågan fungerade även som min frågeställning i arbetet. I min teoridel tar jag upp teori om positiv självbild, negativ ...
Vårdnadshavares syn på tonåringens användning av sociala medier : En kvantitativ studie om vårnadshavarnas medvetenhet och dess påverkan om tonåringens användning av sociala medier
(2022)
Syftet med detta examensarbete är att undersöka vårdnadshavares medvetenhet kring tonåringens användning av sociala medier. Vet vårdnadshavarna vad tonåringen gör på sociala medier och vilka risker det kan medföra. ...
Marknadsföring i sociala medier: Bigday summer festival
(2022)
Detta examensarbete behandlar ämnen och områden relaterade till marknadsföring i sociala medier och hur de olika plattformarna skiljer sig från varandra.
Syftet med detta examensarbete var att undersöka om Vasas studeranden ...
Positionering av Adeccos SoMe-annonser
(2022)
Att marknadsföra sig genom sociala medier har blivit allmänt bland företag i och med sociala mediers förmåga att snabbt sprida information åt utvalda målgrupper. Detta gäller även för rekryterings- och bemanningsföretag. ...
Marknadsföring via influencer - En studie i utbildningsbehov gällande influencersamarbete
(2022)
Detta examensarbete behandlar ämnet influencer marknadsföring. En influencer är någon som har ett starkt inflytande via sina sociala medier. Dessa medier anammades senare av företag som ville dra nytta av en populär ny ...
Mest är inte alltid bäst på sociala medier: en komparativ studie av Hanko Brewing co. & HSF Marines användning av sociala medier
(2022)
Digitaliseringen har förändrat hur företag och organisationer marknadsför sina produkter och tjänster. Marknadsföraren har flyttat sig till sociala medier, sökmotorer och andra digitala kanaler för att nå ut till kunderna. ...