Haku
Viitteet 1-6 / 6
Asiakastyytyväisyystutkimus: case Lux Gratiae
(Yrkeshögskolan Novia, 2016)
Asiakastyytyväisyys on monen yrityksen suosion syy ja ennen vanhaa se ei ollut yhtä isossa roolissa kuin nykyään. Asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet vuosien mittaan ja nykyään iloinen, kiireetön mutta asiantunteva ...
Marknadsplan för caféet W Wine & Deli
(Yrkeshögskolan Novia, 2016)
Syftet med mitt examensarbete är att utveckla en marknadsföringsplan för caféet W Wine & Deli. Jag kommer att redogöra för hur caféet via sociala medier kan skapa mer synlighet och öka antalet följare i sina kanaler samt, ...
Att skapa en visuell identitet för en franchiserestaurang : Case: Pub Niska
(Yrkeshögskolan Novia, 2016)
Examensarbetet behandlar processen att skapa en visuell identitet för franchiserestaurangen Pub Niska. Den visuella identiteten är företagets ansikte utåt och i marknadsföringssyfte en värdefull tillgång för att locka ...
Korsnäs Hembygdsmuseum : Evenemangs- och utvecklingsförslag
(Yrkeshögskolan Novia, 2016)
Detta examens arbete handlar om att få fram en framtidsutsikt för Korsnäs Hembygdsmuseums verksamhet. För att få fram en framtidsutsikt så används ändamålsenliga metoder samt redogörelse för verksamhetens historia, utveckling ...
Ylläs mot en ny säsong : vinterdestinationens utveckling mot en året-runt destination
(Yrkeshögskolan Novia, 2016)
Abstrakt
Detta examensarbete har som syfte att redogöra för hur Ylläs kunde bli en året-runt destination med hjälp av sina historiska rötter och hur den samhälleliga utvecklingen genom tiderna kunde användas för att ...
En konkurrentanalys : för stadsherrgård Ruokoranta
(Yrkeshögskolan Novia, 2016)
Abstrakt
Det är viktigt för ett företag att iaktta sina närmaste konkurrenter. Detta är ett sätt att hållas uppdaterad om vad som händer på marknaden. Stadsherrgård Ruokoranta är en ny hyreslokal belägen i Hirvensalo, ...