Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen lääkärien rekrytoinnissa

Pullinen, Iiro (2019)

 
Avaa tiedosto
Iiro_Pullinen.pdf (636.3Kt)
Lataukset: 


Pullinen, Iiro
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061416986
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia lääkärien rekrytoinnin tehostamiseksi kohdeyrityksessä. Työn toimeksiantaja on lääkärien, erikoislääkärien, hammaslääkärien ja näiden alojen opiskelijoiden rekrytointiin erikoistunut henkilöstövuokrausyritys. Opinnäytetyössä selvitetään miten, miksi ja missä kanavissa toimeksiantajayrityksen kannattaa jatkossa hyödyntää sosiaalista mediaa kohderyhmänsä rekrytoinnissa. Työssä tutkitaan yrityksen sosiaalisen median toimenpiteitä, joita se on tehnyt tehostaakseen kohderyhmänsä rekrytointia yrityksen brändimuutoksen jälkeen 2018 alkuvuodesta vuoden 2018 loppuun.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskitytään rekrytoinnin teoriaan, kuten perinteiseen rekrytointiprosessiin, lääkärien vuokratyön rekrytointiprosessiin sekä työnantajakuvan vaikutukseen rekrytoinnissa. Tietoperusta koottiin sekä kirjallisuutta että sähköisiä lähteitä hyödyntäen. Tutkimusosio toteutettiin teemahaastattelemalla toimeksiantajayrityksen markkinointipäällikköä maaliskuussa 2019. Teemahaastattelu suoritettiin avoimena keskusteluna, jossa edettiin tutkijan ennalta määrittämien tutkimuskysymysten avulla.

Tutkimuksesta selvisi, että on kaksi selvää syytä, miksi sosiaalista mediaa kannattaa hyödyntää rekrytoinnissa; työpaikkailmoittelu sekä työnantajakuvan muokkaaminen. Tulokset osoittavat, että rekrytoinnin tehostaminen sosiaalisen median avulla on kustannustehokasta ja se tuo lisäarvoa. Sosiaalisen median kokonaismerkitystä rekrytointiprosessissa on vaikea mitata, mutta sen tuoma näkyvyys toi mukanaan toteutuneiden rekrytointien lisääntymisen.

Tutkimus tarjoaa toimeksiantajalle tuloksia, joiden mukaan se voi parantaa sosiaalisen median hyödyntämistä kohderyhmänsä rekrytoinnissa. Opinnäytetyön parannusehdotus on, että kohderyhmän mielipiteitä rekrytointiprosessista, sen tehostamisesta sosiaalisella medialla ja työnantajakuvasta pitää jatkossa kerätä enemmän dataa. Tämä on myös mahdollinen jatkotutkimuksen aihe.
 
This thesis discusses the potential of social media to improve the recruitment of doctors in the target company. The study is commissioned by a hiring company specializing in the recruitment of doctors, specialist doctors, dentists and students in these fields. The thesis explains how, why and in which channels it is worthwhile for the client company to utilize social media in the recruitment of its target group. The thesis looks into the company's social media measures that it has taken to enhance the recruitment of its target group after the company's brand change in early 2018 to the end of 2018.

The theoretical part focuses on the recruitment, such as the traditional recruitment process, the recruiting process for doctors' hired work, the recruitment strategy and the impact of the employer image on recruitment. The knowledge base was compiled using both literature and electronic sources. The research section was carried out by interviewing the companys marketing manager in March 2019. The interview was conducted as an open discussion with research questions defined by the researcher.

The study revealed that there are two clear reasons why social media should be used for recruitment; job advertising and enhancing of the employer image. The results show that social media is a cost-effective enhancement and brings enormous added value in recruiting. The overall significance of social media in the recruitment process is difficult to measure, but the visibility it brings has culminated in an increase in actual recruitments.

The thesis provides results to the target company with which it can improve the utilization of social media in the recruitment of its target group. The suggestion of improvement is that the target group's opinions on the recruitment process, its enhancement with social media and the image of the employer should be collected more in the future. This is also a potential subject for further research.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste