Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kansainvälinen rekrytointimarkkinointi

Helme, Elena (2019)

 
Avaa tiedosto
kansainvälinen rekrytointimarkkinointi.pdf (343.0Kt)
Lataukset: 


Helme, Elena
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019062717578
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on kansainvälinen rekrytointimarkkinointi, joka on toteutettu toimeksiantona ravintola-alan yritykseltä, joka haluaa pysyä nimettömänä. Toimeksiannon tavoitteena oli saada prosessimainen toimintatapa rekrytoinnin tueksi, jota voidaan käyttää jatkossa rekrytoinnin pohjana hakiessa työntekijöitä Suomesta ja ulkomailta. Testirekrytointi tehtiin Viron markkinoilla, kartoittaen eri rekrytointikanavia ja käyttäen hyödyksi sosiaalista mediaa.

Rekrytoinnin kohderyhmänä olivat kansainväliset nuoret ja pääpaino työpaikkailmoittelulle sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena työssä oli keskittyä valitsemaan ja analysoimaan toimivimmat rekrytointikanavat ja tuoda esille yrityksen brändiä Virossa ja kotimaassa. Toiveena oli tehdä yritystä tunnetuksi lahden toisella puolen ja luoda rekrytointiprosessikaavio, jota voidaan hyödyntää tulevaisuudessa rekrytoinnin apuna.

Teoreettinen viitekehys pohjautuu itse rekrytointiprosessin rakentamiselle, työnantajamielikuvan vahvistamiselle Design Managementin avulla, sekä verkostoitumiselle työnhaussa. Työnantajamielikuva pyrittiin näkemään monelta eri kantilta, niin esimiesten kuin työntekijöidenkin silmin, jotta kokonaiskuva olisi mahdollisimman monipuolinen ja totuudenmukainen. Opinnäytetyö oli toiminnallinen, sillä siinä tehtäväni oli rakentaa ja toteuttaa konkreettinen rekrytointiprosessi alusta loppuun. Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin teemahaastatteluilla ja arvioinnin avulla.

Rekrytointiprosessin tuloksena potentiaalisia hakijoita ei Virosta tullut yritykselle, mutta hakemus poiki paljon yhteydenottoja Suomesta, sillä ilmoitus oli julkaistu myös Instagramissa ja Facebookissa tavoittaen kotimaiset hakijat. Kehitysehdotuksena tunnettuuden rakentaminen Suomen rajojen ulkopuolelle voisi panostaa eri kanavien kautta, sekä viestintää kehittää niin ulkoisesti kuin yrityksen sisälläkin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste