Tietokonepelin sisällön muokkaaminen : Case: Crysis-ohjelma ja Sandbox 2 -editori
Jartti, Juha (2010)
Jartti, Juha
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717290
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717290
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään tietokonepelin sisällön muokkaamiseen. Peliympäristön muokkamisen synonyyminä käytetään yleisesti termiä modi.
Opinnäytetyön aiheena on suunnitella ja toteuttaa Crysis-tietokonepeliin modi sen omalla Sandbox 2 -editorilla. Crysis on saksalaisen Crytekin valmistama FPS- tietokonepeli, joka julkaistiin PC alustalle 2007.
Opinnäytetyössä selvennetään mikä modi on. Työssä selvennetään myös modin hyödyt sekä pelaajalle että pelintekijälle. Työssä opetellaan käyttämään editoria ja opeteltujen asioiden pohjalta suunnitellaan ja toteutetaan modi.
Opinnäytetyössä havaittiin yksinkertaisen kartan suunnittelun ja toteutuksen olevan varsin työläs ja aikaa vievä projekti. Työn tekeminen itsessään oli suhteellisen helppoa. Työssä pystyi vaikuttamaan jokaiseen yksityiskohtaan modissa.
Opinnäytetyön aiheena on suunnitella ja toteuttaa Crysis-tietokonepeliin modi sen omalla Sandbox 2 -editorilla. Crysis on saksalaisen Crytekin valmistama FPS- tietokonepeli, joka julkaistiin PC alustalle 2007.
Opinnäytetyössä selvennetään mikä modi on. Työssä selvennetään myös modin hyödyt sekä pelaajalle että pelintekijälle. Työssä opetellaan käyttämään editoria ja opeteltujen asioiden pohjalta suunnitellaan ja toteutetaan modi.
Opinnäytetyössä havaittiin yksinkertaisen kartan suunnittelun ja toteutuksen olevan varsin työläs ja aikaa vievä projekti. Työn tekeminen itsessään oli suhteellisen helppoa. Työssä pystyi vaikuttamaan jokaiseen yksityiskohtaan modissa.