Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digital Innovation Labs – Building up enterprise digital competencies

Aronen, Susanna (2019)

 
Avaa tiedosto
Aronen_Susanna.pdf (1.804Mt)
Lataukset: 


Aronen, Susanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112823291
Tiivistelmä
Digitalisoituminen ja sen tuomat haasteet ovat kasvava ongelma yrityksille ja niiden työntekijöille. Kehittyvä teknologia ja uudet työskentelytavat tarvitsevat uusia digitaalisia kompetensseja, joita yritysten ja niiden työntekijöiden pitää kehittää pysyäkseen mukana kilpailussa. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten yritykset voivat käyttää digitaalisia innovaatiolaboratorioita omien digitaalisten kompetenssiensa kehittämiseen. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kerätä tietoa miten digitaalisten innovaatiolaboratorioiden käyttö edistää digitaalisten kompetenssien kehittämistä ja mille digitaalisten kompetenssien osa-alueille osaamista tarvitaan. Opinnäytetyö laadittiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena ja siinä käytettiin induktiivisen päättelyn logiikkaa, joka on laadullisen tutkimuksen lähestymistapa. Käytettyjä menetelmiä olivat teoreettiset kirjallisuuskatsaukset, haastattelut ja löydösten korrelaatioiden analyysi.

Opinnäytetyö selvitti digitaalisten innovaatiolaboratorioiden käytön kehittävän digitaalisia kompetensseja, joita digitaalisten innovaatiolaboratorioita käyttävät yritykset tarvitsevat selviytyäkseen digitaalisen muutoksen aiheuttamista haasteista. Erityyppisillä digitaalisilla innovaatiolaboratorioilla on yhteisiä ominaisuuksia, jotka auttavat digitaalisten kompetenssien kehittämisessä. Yksi tärkeä löydös oli, että nämä ominaisuudet erottavat digitaaliset innovaatiolaboratoriot perinteisistä yritysten tutkimus- ja tuotekehitysosastoista.

Yhteenvetona voidaan todeta, että digitaalisen innovaatiolaboratorion käyttö kehittää digitaalisia kompetensseja ja uusia toimintatapoja, mutta niiden sisällyttäminen yrityksen liiketoimintamalleihin on haasteellista. Menestyvän yrityksen on kuitenkin sopeuduttava digitalisoituvan maailman tuomiin vaatimuksiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Capturing retail customers' attention with Digital Signageguides for designing the Digital Signage advertising content and locating digital displays in retail environment / 

    Välipakka, Hannele. (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 01.11.2008)
    Opinnäytetyön toimeksiantaja on slovenialainen yritys Nevron d.o.o., joka on erikoistunut interaktiivisiin TV-ratkaisuihin sekä verkko-oppimiseen. Yritys on kehittänyt Digital Signage - teknologiaan perustuvaan Nevron ...
  • Transfer from Physical to Digital Learning Environment : Piloting digital learning environment and a programme to support digital skills learning in Helsinki’s social services’ rehabilitative work activities 

    Vainio, Meri (2024)
    This thesis investigates the transition from physical to digital learning environment in Helsinki's social services' rehabilitative work activities. It focuses on developing and piloting a digital learning platform and a ...
  • Digital marketing in the hospitality industry : what influence does digital platform economy have on the booking rates of the hotel industry 

    Griesmayr, Carla (2019)
    The purpose of this thesis is to analyze the influence of the platform economy on the booking rates of hotels. This thesis concentrates on two platforms important for the hotel business, the Online Travel Agencies (OTA) ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste