Salesforcen REST-rajapinta uusien asiakkaiden luomiseen
Räsänen, Niklas (2019)
Räsänen, Niklas
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324146
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324146
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli kehittää asiakkuuksien hallinnoimiseen käytettävä järjestelmä hyödyntäen REST-rajapintaa Salesforce-alustalla. Siinä käytettiin Salesforce REST -arkkitehtuuria. Uusien asiakkuuksien luominen sekä jo valmiiksi olevien päivitys olivat työn keskeisimmät prosessit. Näitä prosesseja varten luotiin oma hallinnointiluokka, joka teki kokonaan prosessin luonti ja päivitys DML-operaatiokutsut. Myös datan validointi, formatointi sekä muunnokset tehtiin hallinnointiluokassa.
Insinöörityössä kerrotaan Salesforcen toiminnasta, REST-rajapintamallista ja projektissa käytetyistä ohjelmointikielistä. Itse projektin toteuttaminen jakautuu seuraaviin alueisiin: projektin suunnitteluun, tietokantaan ja datamalliin, uuden asiakkuuden luomiseen, testaamiseen ja asentamiseen.
Insinöörityön tuloksena syntyi järjestelmä, jota voidaan hyödyntää uusien asiakkaiden tallentamiseen ja jo olemassa olevien asiakkaiden tietojen päivittämiseen REST-rajapinnan avulla.
Insinöörityössä kerrotaan Salesforcen toiminnasta, REST-rajapintamallista ja projektissa käytetyistä ohjelmointikielistä. Itse projektin toteuttaminen jakautuu seuraaviin alueisiin: projektin suunnitteluun, tietokantaan ja datamalliin, uuden asiakkuuden luomiseen, testaamiseen ja asentamiseen.
Insinöörityön tuloksena syntyi järjestelmä, jota voidaan hyödyntää uusien asiakkaiden tallentamiseen ja jo olemassa olevien asiakkaiden tietojen päivittämiseen REST-rajapinnan avulla.