Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median sisältöstrategian luominen Sp-Koti Kajaanille

Haataja, Riikka (2019)

 
Avaa tiedosto
Haataja_Riikka.pdf (1.729Mt)
Lataukset: 


Haataja, Riikka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121025732
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Sp-Koti Kajaanille, Kainuun Kodikas Oy LKV:lle sisältöstrategia sosiaalisen median markkinointia varten. Tätä sosiaalisen median strategiaa yritys voi hyödyntää työkalunaan markkinoinnissa luoden siitä selkeän, yhdenmukaisen, ammattimaisen ja säännöllisen.

Tavoitteena opinnäytetyössä on tutustua sisältöstrategian luomisprosessiin, sekä sosiaaliseen mediaan käsitteenä, ja perehtyä tarkemmin sen eri kanaviin, sekä siihen miten näitä kanavia voi hyödyntää yrityksen markkinoinnissa. Näin luoden mahdollisimman positiivisen kuvan yrityksestä, ja sen toiminnasta sosiaalisen median kanavissa, sekä saavuttaa suuremman asiakaskunnan, ja tuoda yrityksen potentiaalisten asiakkaiden tietoisuuteen. Sisältöstrategiassa perehdytään siihen, kuinka se luodaan, sekä mitä tulee ottaa huomioon sen toteuttamisessa.

Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsitellään sosiaalista mediaa käsitteenä, ja sitä miten se voidaan hyödyntää yrityksen markkinointiväylänä. Tässä osuudessa otetaan huomioon myös se, mitä ei tule tehdä yrityksen sosiaalisen median kanavissa. Eli käsitellään näin hyvän markkinoinnin mahdollisuuksia, mutta myös mahdollisia uhkia.

Työssä tutustutaan myös tarkemmin näihin sosiaalisen median yleisimpiin kanaviin, mistä yritykset mahdollisesti hyötyvät eniten, tavoittamalla suuremman yleisön. Näitä väyliä ovat esimerkiksi Facebook, Instagram ja Twitter.

Opinnäytetyön empiirinen osuus taas kohdistuu sisältöstrategian suunnitteluun, soveltamiseen ja luomiseen. Yhdessä toimeksiantajan kanssa mietityissä kehittämisen kohteissa markkinoinnin panostuksen tulee nousta, joka otetaan huomioon sisältöstrategian luomisessa. Keskitytään nykyisen hyvän maineen tilanteessa olevien sosiaalisen median kanavien ylläpidon jatkuvuuteen. Näin pyrimme luomaan yrityksen markkinoinnin sujuvuuden, selkeyden, kasvattamaan yrityksen tunnettuutta, sekä luomaan uusia mahdollisia asiakkuuksia.

Opinnäytetyö toteutetaan case-tutkimus menetelmällä kiinteistönvälitysyritykselle. Työssä kerätään teoria perustaa sisältöstrategian luomisesta ja sosiaalisen median hyödyntämisestä yrityksen työkaluna markkinoinnissa, ja empiriassa peilataan tätä prosessia case-menetelmällä toimeksiantoyritykselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste