KoulutusalaLAB-ammattikorkeakouluMedia-ala

    • 15 Flashes : kuvitustyylin soveltaminen tatuointeihin 

      Kauranen, Milja (2021)
      Tässä opinnäytteessä toteutettiin 15 tatuointikuvitusta omaehtoisena taiteellisena projektina. Tutkimuskohteina olivat tekijän kehitys prosessin aikana, kuvitustyylin soveltuvuus tatuointikuvituksiin sekä käsin piirrettyjen ...
    • 3D-hahmoanimaation luominen Blender-ohjelmalla 

      Lehtinen, Kalle (2021)
      Opinnäytetyössäni käsittelen, miten toteuttaa 3D ympäristössä hahmoanimaatiota. Käsittelen animaation työvaiheita ja esitän asioita, joita animoidessa kannattaa ottaa huomioon. Olen havainnollistanut työvaiheiden tekoprosessia ...
    • 3D-pelihahmon suunnittelu ja toteutus 

      Kuismanen, Jutta (2020)
      Työssä tutkittiin 3D-hahmon tekemisen prosessia luonnoksesta lopulliseksi tuotokseksi, käyttäen apuna tunnettua tabletop-roolipeliä. Työn tarkoituksena oli selkeyttää projektin prosessin vaiheita, sekä saada harjoitusta ...
    • A budgerigar above my head : valokuvamontaasi valemuiston kuvittajana 

      Lahti, Sanni (2023)
      A budgerigar above my head (suom. undulaatti pääni päällä) on kirjamuotoinen valokuvateos, joka tarkastelee valemuistoja, sekä muistojen vääristymistä ja haalistumista ajan saatossa valokuvamontaasin keinoin. Käsinsidottu ...
      Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
    • Adalmina's pearl : An illustration concept for a multicultural children's picture book 

      Ristikankare, Zoja (2020)
      My thesis is a multicultural illustration concept for a children’s picture book based on Zacharias Topelius’ fairy tale Adalmina’s pearl. The concept part consists of three ready-made illustrations, and in the written part ...
    • Animaatiohahmon luominen 3D-skulptaamalla 

      Haakana, Pauliina (2022)
      Opinnäytetyökseni toteutin 3D-skulptaamalla animaatiotarkoitukseen soveltuvan fantasiahahmomallin. Keskityin eniten 3D-prosessiin ja hahmon valmisteluun animaatiota varten, mutta kävin silti työn aikana läpi kaikki ...
    • Animaatiomusiikkivideo yhtyeelle Tove Johnson 

      Maurinen, Juho (2020)
      Opinnäytetyöni on animaatiomusiikkivideon luominen alusta loppuun itsenäisesti. Tein videon omalle yhtyeelleni Tove Johnsonille, jolle olen itse kehittänyt ilmeen ja brändin ja käytän sen luomia rajoitteita ja mahdollisuuksia ...
    • Antagonistihahmon suunnittelu tieteisfiktion genreen 

      Simonen, Iina (2021)
      Opinnäytetyön aihe on hahmosuunnittelu ja konseptisivun luominen sarjakuvaa varten. Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa tutkittiin länsimaisessa pop-kulttuurissa ilmenevien antagonisti hahmojen ominaisuuksia ja niiden ...
    • Arkiset kuvat : kuvituskonseptin suunnittelu 

      Elo, Milka (2021)
      Opinnäytetyön aiheena oli luoda samaistuttava kuvituskonsepti lasten kuvakirjalle. Päämääränä oli selvittää, millaisia keinoja kuvittaja voi hyödyntää kuvatessaan arkea ja sen hankaluuksia. Projektin lähtökohtana oli ...
    • Betoni osana kokeellista kuvitusta : oman kuvitustyylin kehittäminen 

      Hyytiäinen, Piritta (2021)
      Opinnäytetyöni käsittelee oman kokeellisen kuvitustyylin kehittämistä. Aluksi ideoin ja luonnostelen eri aiheita, ja testaan valittujen aiheiden valmistamista eri betonilaatuja käyttämällä. Kokeilen myös erilaisia tekniikoita ...
    • Billebeino Issue 1 -sarjakuvan tekoprosessi : prosessin kuvaus 

      Kivinen, Sami (2020)
      Opinnäytetyöni käsittelee Billebeino (Billebeino Clothing and Accessories Oy) vaatemerkin sarjakuvalehden toteutusta, joka tapahtui 24.9.2019 – 8.1.2020. Tavoitteeni oli selvittää amerikkalaistyylisen sarjakuvalehden ...
    • Boo Men : videopelin käyttäjäkokemuksien tutkiminen ja analysointi 

      Mäkinen, Samuli (2023)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on esittää ja analysoida Boo Men- nimisen videopelin käyttäjäkokemuksia. Työssä käsitellään indie-pelien genreä ja opinnäytetyön taustaa sekä käydään läpi sen ideoinnin ja toteutuksen eri ...
    • Cloything Brand Book 

      Karell, Fredrik (2020)
      Opinnäytetyössä tutkittin minkälaisen brändikirjan kotimainen vaateyritys Cloything tarvitsee. Taustoituksessa on käsitellyt brändikirjan tarkoitusta, miksi niitä tehdään ja mikä on yrityksen tarve brändikirjalle. To ...
    • Code Lyoko -animaatiosarjan hahmojen uudelleensuunnittelu 

      Kostet, Kiia (2023)
      Opinnäytetyön aiheena oli Code Lyoko -animaatiosarjan hahmosuunnittelu. Työssä keskityttiin nykyaikaiseen animaatioon ja erityisesti jo olemassa olevien animaatiohahmojen uudelleensuunnitteluun. Työssä tutkittiin ...
    • Come to Roost: Sarjakuvaprojektin konseptointi ja aloitus 

      Nissinen, Jaana (2020)
      Opinnäytetyönäni toteutan alun sarjakuvaprojektiini Come to Roost, joka on historiallista fantasiaa. Projektiin kuuluu konseptin, hahmojen ja käsikirjotuksen viimeistely sekä itse sarjakuvasivujen piirtäminen alusta loppuun. ...
    • Creating illustration portfolio on a digital platform 

      Pitkänen, Ida (2020)
      This thesis examines portfolio as a concept and in practice. The goal of the project is to test different website platforms and determine which one of them functions as the best platform for a personal digital illustration ...
    • Daily planner : Kuinka suunnitella painettu kalenteri hyvinvoinnin tueksi? 

      Pekkanen, Jenna (2020)
      Opinnäytetyöni on suunnitelmallisuuteen kannustava painettu kalenteri, jossa yhdistyy niin kalenterin, päiväkirjan kuin muistion elementtejä. Tavoitteeni oli luoda visuaalisesti huoliteltu ja helposti lähestyttävä tuote, ...
    • Darts-kerhon visuaalisen ilmeen kehittäminen valokuvin : case Chicago Bullseye DC 

      Salonen, Panu (2024)
      Opinnäytetyössä kehitettiin lahtelaisen darts-kerhon, Chicago Bullseye DC:n, visuaalista ilmettä valokuvin. Työn tarkoituksena oli lisätä kerhon tunnettuutta Päijät-Hämeen alueella sekä luoda materiaalia kerhon viestinnän ...
    • Deserted : CGI-tekniikkaa hyödyntävän lyhytelokuvan esituotanto ja tuotanto 

      Lahtinen, Jussi (2021)
      Opinnäytetyön aiheena on lyhytelokuvan tekeminen, joka sisältää toimintakohtauksia ja tietokoneella tuotettuja animaatioita sekä erikoistehosteita. Tarkastelen, kuinka erilaista elokuvan tekeminen on silloin kun pitää ottaa ...
    • Digitaalinen tehtäväkirja : sähköistämisen mahdollisuudet ja käyttäjälähtöinen visuaalinen suunnittelu 

      Oksanen, Lotta (2022)
      Opinnäytetyön aihe oli hevosteemaisen tehtäväkirjan sähköistäminen. Työssä suunniteltiin tuotteen visuaalinen ilme ja toteutettiin mallinnokset navigaatio- ja tehtävävalikosta sekä viidestä tehtävästä. Tavoitteena oli ...