Haku
Viitteet 1-10 / 14
Asiakaslähtöinen lastensuojelun kehittäminen
(2020)
Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen kohteena oli SyTy!-pilottitiimin systeemisen lastensuojelun toimintamallin pilottihanke (2019-2020) ja kohdeorganisaationa Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä. Kehittämishankkeen ...
Asiakaslähtöisen toimintakulttuurin vahvistaminen Salpausselän kuntoutussairaalan vuodeosastolla J21
(2020)
Kansalliset laatusuositukset korostavat asiakkaan itsemääräämisoikeutta, omatoimisuutta ja toimintakyvyn ylläpitämistä myös laitoshoidossa. Hoidon ja kuntoutuksen tavoitteita asetetaan asiakaslähtöisesti, jolloin suunnitelmaa ...
Reisiamputaatiopotilaan hoito ja kuntoutus : Hoito-opas PHKS kirurgian osastoille 41–42
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda reisiamputaatiopotilaan hoito-opas Päijät-Hämeen keskussairaalan kirurgian osastoille 41–42. Oppaan avulla työelämäharjoitteluun tulevat fysioterapian ja sairaanhoitoalan opiskelijat ...
Kotihoidon palvelusetelituottajien ohjaus ja valvonta Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2021)
Väestön ikääntyminen ja valtakunnallinen palvelurakennemuutos, joka korostaa kotiin vietävien palveluiden ensisijaisuutta, asettavat haasteita kunnille ja kuntayhtymille järjestää tarvittavat palvelut. Päijät-Hämeen ...
Lääkkeenmääräämisoikeussairaanhoitajien työnkuvan kehittäminen
(2020)
Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen tarkoituksena oli kehittää ja yhdenmukaistaa lääkkeenmääräämisoikeussairaanhoitajien työnkuvaa organisaatiolähtöisesti. Tavoitteena oli luoda yhtenevä työnkuva Päijät-Hämeen ...
Ikääntyneen masennus kotihoidossa: Koulutus kotihoidon työntekijöille
(2020)
Ikääntyneen masennus on tärkeää tunnistaa ja hoitaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta se ei pääse pitkittymään heikentäen toimintakykyä ja elämänlaatua. Kotihoidon työn luonne tuo haasteita tunnistaa, seurata ja ...
Asiakasraatitoiminnan nykytila ja toiminnan mallintaminen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2020)
Tämän kehittämishankkeen aihe nousi Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän tarpeesta tutkia ja kehittää alueen asiakasraatitoimintaa. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä haluttiin selvittää asiakasraadin nykytilaa ja toiminnan ...
"Lapsethan ovat niitä meidän päätähtiä": Lapsen osallisuutta vahvistava lastensuojeluilmoituksen käsittely
(2020)
Kehittämishankkeen kohdeorganisaationa oli Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän lapsiperhepalveluiden keskitetty palveluohjaus. Kehittämishankkeen tavoitteena oli luoda uusi toimintamalli lastensuojeluilmoituksen vireilletulo ...
Aikuisten tuki- ja liikuntaelinfysioterapian etäpalvelun toimintamallin kehittäminen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2022)
Digitalisaation myötä palveluprosesseja muutetaan sähköisiksi. Palvelut digitalisoituvat myös terveydenhuollossa. Digitaalisilla eli sähköisillä palveluilla pyritään tehostamaan toimintaa ja tarjoamaan tasalaatuisempia ...
Parasta vastaanottoa etsimässä : kysely Päijät-Hämeen keskussairaalan poliklinikoiden henkilökunnalle Paras vastaanotto-pilottihankkeesta
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kyselyn avulla Päijät-Hämeen keskussairaalan poliklinikoiden henkilökunnan mielipiteitä Paras vastaanotto -pilottihankkeen hyödyllisyydestä oman työn toimivuuden parantamiseksi. ...