Haku
Viitteet 1-10 / 23
Pakeneva hiljaisuus : lyhytanimaatioelokuvan tuotantoprosessi
(2020)
Opinnäytetyöni aiheena on lyhytanimaation toteuttaminen stop motion –tekniikalla itsenäisesti alusta loppuun. Tavoitteenani on käsikirjoittaa ja animoida monitulkintainen tarina, joka on visuaalisesti kaunis ja mielenkiintoinen. ...
This is a Tiger : lyhytanimaation suunnittelu ja toteutus
(2020)
Opinnäytetyö on lyhyt animaatio, jonka nimi on ”This is a Tiger”. Teos käsittelee kahden eläimen näkökulmasta ahdinkoa, minkä luonnon saastuminen aiheuttaa. Teos on tarkoitettu nuorille lapsille katsottavaksi.
Projektia ...
3D-pelihahmon suunnittelu ja toteutus
(2020)
Työssä tutkittiin 3D-hahmon tekemisen prosessia luonnoksesta lopulliseksi tuotokseksi, käyttäen apuna tunnettua tabletop-roolipeliä. Työn tarkoituksena oli selkeyttää projektin prosessin vaiheita, sekä saada harjoitusta ...
Soita isälle, Helena: Musiikin ja visuaalisen kerronnan yhteistyö musiikkivideotuotannossa
(2020)
Opinnäytetyöni tavoitteena oli käsitellä musiikin ja visuaalisen tarinankerronnan yhteistyötä musiikkivideotuotannossa. Lähestyin aihepiiriä tutkimalla musiikkikappaleen ja musiikkivideon suhdetta. Käytännön osuuden ...
Digitaaliset esteet asunnottomuutta kokevien ihmisten arjessa
(2021)
Opinnäytetyö kartoittaa asunnottomuutta kokevien ihmisten ja muiden heikossa asemassa olevien, päiväkeskusten ja matalan kynnyksen kohtaamispaikkojen asiakkaiden digitaalisen osallisuuden esteitä. Opinnäytetyö on tehty ...
Groteski kuvitus musiikkitapahtuman markkinointimateriaalina
(2022)
Opinnäytetyön aiheena oli kuvituksen suunnittelu Kohina Fest 2022 -musiikkitapahtumalle. Työ tehtiin toimeksiantona Kohina Recordsille, joka on lahtelainen pienlevy-yhtiö ja tapahtumatuottaja. Tavoitteena oli luoda tapahtuman ...
Musiikkitapahtuman visuaalisen ilmeen rakentaminen
(2022)
Visuaalisen ilmeen suunnittelu ja päivitys Heinähelteet-musiikkifestivaalille. Pyrkimyksenä tuottaa kokonaisuus, joka vastaa Heinähelteiden brändiä ja arvoja. Tuotetun visuaalinen sisältö painottuu tapahtuman markkinoint ...
Tyylitellyt, käsin maalatut tekstuurit osana Unity peliprojektin Toon-shaderiä
(2021)
Tulen käsittelemään kahden 3D-mallin tyyliteltyjä, käsinmaalattuja tekstuureja ja näiden luomista, joiden tarkoitus oli tukea Unity-pelimoottorin Toon Shaderia. Nämä mallit edustavat kahta eri työtapaa, Jey -mallilla ei ...
Pöytäroolipelistriimin brändäys : matka ideasta striimauksen aloittamiseen
(2022)
Opinnäytetyössä suunniteltiin ja toteutettiin pöytäroolipelistriimin brändäys ja esimerkkistriimi. Vastaavanlaista opinnäytetyötä ei ole aiemmin tehty, jonka vuoksi aihe koettiin hyödylliseksi pöytäroolipelien kehityksen ...
Itkupilli : epookkisarjakuvan historian rakentaminen
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten menneisyyteen sijoittuviin sarjakuviin voidaan tuoda mukaan historiallisia elementtejä niin, että lukija ymmärtää mille aikakaudelle sarjakuva sijoittuu. Tämä tapahtuu sekä visuaalisten ...