Haku
Viitteet 1-10 / 12
Koirakoira : sarjakuvahahmon kehitys ja prosessi sekä sarjakuva-albumin suunnittelu
(2020)
Tutkin opinnäytetyössäni sarjakuvahahmoni Koirakoiran ja siitä tehtyjen sarjakuvastrippieni tyylin ja yksityiskohtien vakiintumista kolmen vuoden aikana. Dokumentoin Koirakoiraa vuodesta 2017, jolloin piirsin siitä ensimmäiset ...
Billebeino Issue 1 -sarjakuvan tekoprosessi : prosessin kuvaus
(2020)
Opinnäytetyöni käsittelee Billebeino (Billebeino Clothing and Accessories Oy) vaatemerkin sarjakuvalehden toteutusta, joka tapahtui 24.9.2019 – 8.1.2020. Tavoitteeni oli selvittää amerikkalaistyylisen sarjakuvalehden ...
Sarjakuva ja sen käsikirjoitus
(2021)
Opinnnäytetyöni tarkoituksena on tutkia sarjakuvan tekemistä ja varsinkin sen käsikirjoitusprosessia omista ja muiden näkökulmista. Haastattelin suomalaisia sarjakuvan tekijöitä heidän käsikirjoitusprosessistaan sekä tutkin ...
Come to Roost: Sarjakuvaprojektin konseptointi ja aloitus
(2020)
Opinnäytetyönäni toteutan alun sarjakuvaprojektiini Come to Roost, joka on historiallista fantasiaa. Projektiin kuuluu konseptin, hahmojen ja käsikirjotuksen viimeistely sekä itse sarjakuvasivujen piirtäminen alusta loppuun. ...
Mauve Viking : digitaalisen sarjakuvan työprosessi
(2021)
Mauve Viking Part 1 on Mikael Norrin käsikirjoittama ja piirtämä digitaalinen sarjakuva, joka on ensimmäinen osa laajempaa tarinaa. Sarjakuvaa ei luotu tietylle taholle vaan se tehtiin omakustanteisesti opinnäytetyötä ...
What comes after burnout? : vaikeiden asioiden käsittely sarjakuvan keinoin ja sarjakuva-albumin konseptin suunnittelu
(2022)
Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja tehdä konsepti omaelämäkerralliselle sarjakuvaalbumille, jossa käsitellään loppuun palamista. Teoriaosuudessa tutkittiin vaikeiden aiheiden käsittelyä sarjakuvan keinoin. Tutkimuksessa ...
Itkupilli : epookkisarjakuvan historian rakentaminen
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten menneisyyteen sijoittuviin sarjakuviin voidaan tuoda mukaan historiallisia elementtejä niin, että lukija ymmärtää mille aikakaudelle sarjakuva sijoittuu. Tämä tapahtuu sekä visuaalisten ...
Uskottavan fiktiivisen maailman luominen : Aurelian sarjakuvakonseptin suunnittelu
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin fiktiivisen sarjakuvan maailman luomista visuaalisesta näkökulmasta. Tutkimuksessa havaittiin toimivien menetelmien olevan luotavaan fiktiiviseen maailmaan liittyviin kysymyksiin vastaamista, ...
Inhimillisiä ilmeitä susihahmoille : kolmen eläinhahmon kuvitettu ilmekonsepti
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin sitä, kuinka inhimilliset ilmeet siirtyvät piirretyille susihahmoille. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, että miten inhimillisiä tunteita ilmaisevat ihmisille tyypilliset kasvonilmeet ...
Kuka siellä? : eli miten suunnitella hahmokonseptit viidelle hahmolle William Shakespearen näytelmästä Hamlet
(2023)
Opinnäytetyössä tutkittiin hahmosuunnittelun prosessia ja vaatehistorian hyödyntämistä hahmojen suunnittelussa sarjakuvaan. Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa taustoitettiin tekemistä hahmosuunnittelun teorialla, ...