Haku
Viitteet 1-10 / 12
Kysytäänkö asiakkaan – minunkin mielipiteitä? : Asiakasraadit asiakasosallisuuden kehittäjinä kuntouttavassa työtoiminnassa
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tarkastella asiakkaiden osallisuuden kokemuksia Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin alueella ostopalveluna järjestettävässä kuntouttavassa työtoiminnassa sekä luoda kehittämisehdotuksia ...
The Happiness Practice -hyvinvointiohjelman vaikutukset Myllymäen koulussa : henkilökunnan ja oppilaiden näkökulma
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää The Happiness Practice -hyvinvointiohjelman (THP) vaikutusta Myllymäen koulun henkilökunnan hyvinvointiin, oppilaiden kouluviihtyvyyteen sekä koulun yhteisöllisyyteen ja ...
Nuorten osallisuus lastensuojelun avohuollon sosiaalityössä: Suunnitelma osallisuuden vahvistamisesta Jyväskylän lastensuojelun avohuollon sosiaalityössä
(2020)
Jyväskylän kaupungin lastensuojelun avohuollon sosiaalityössä havaittiin tarve kehittää nuorten osallisuutta lastensuojelun sosiaalityössä. Kehittämishankkeen avulla pyrittiin selvittämään osallisuuden kehittämistarpeita ...
Asiakasraatitoiminnan nykytila ja toiminnan mallintaminen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2020)
Tämän kehittämishankkeen aihe nousi Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän tarpeesta tutkia ja kehittää alueen asiakasraatitoimintaa. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä haluttiin selvittää asiakasraadin nykytilaa ja toiminnan ...
Potilaan osallisuus potilasturvallisuuden edistämisessä
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata sairaalapotilaiden kokemuksia potilasturvallisuudesta. Tavoitteena oli tuottaa tietoa potilasturvallisuudesta potilaiden näkökulmasta sekä hyödyntää tuloksia potilasta osallistavien ...
Ikääntyneiden yksinäisyyden tunteen vähentäminen
(2020)
Opinnäytetyön tarkoitus oli arvioida ikääntyneiden yksinäisyyden vähentämisen menetelmien toimivuutta ikääntyneiden näkökulmasta sekä tuottaa uudenlaista ammatillista tietoa siitä, millaisilla menetelmillä ikääntyneiden ...
Saavutettava etävalmennus : vammaispalvelujen etäohjauksen mallin kehittäminen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2021)
Digitaaliset menetelmät ja erilaisten etäpalvelujen käyttö ovat lisääntyneet laajasti sosiaali- ja terveyspalveluissa. Digitaalisilla menetelmillä toimintaa voidaan tehostaa ja palveluista tulee entistä saavutettavampia. ...
"Osallisuuden- ja hyvinvoinnin edistämisen toteutuminen työelämässä järjestettävän oppimisen jaksolla hoiva-avustajaopiskelijan näkökulmasta"
(2023)
Hyvinvointiin vaikuttavat kokemukset osallisuudesta ja merkityksellisyydestä. Monille on entistä tärkeämpää mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa oman elämänsä sisältöön. Jokainen ihminen on voimavara, jonka toimintakyvystä, ...
Kokemukset kotiutuksesta : kotihoidon asiakkaan ja läheisen näkökulma
(2022)
Sairaalasta kotiutuminen on monivaiheinen prosessi ja se vaatii yhteistyötä sekä asiakkaiden että läheisten kanssa. Tutkimuksen tavoitteena oli parantaa asiakaskokemusta kotiutuksessa ja kehittää asiakkaiden ja läheisten ...
Osallistava kirjaaminen osaksi asiakastyötä: kirjaamiskoulutuksen kehittämistyö
(2023)
Osallisuudella on merkittävät vaikutukset henkilölle itselleen sekä yhteiskunnallisesti. Osallisuutta pyritään jatkuvasti lisäämään sosiaalihuollossa ja asiakkaiden ääni halutaan saada kuuluviin. Yksi keino osallisuuden ...