Haku
Viitteet 1-9 / 9
Electronic theft prevention
(2020)
Kemppi OY is the leading manufacturer of welding equipment in Finland and one of the largest in its field in Europe. Kemppi’s Minarc product family contains multiple different devices and their modern revisions under the ...
Animaatio koulutusympäristössä
(2020)
Opinnäytetyössä tutkitaan animaation historiaa. Työssä käydään läpi animaation keskeisimmät teknologiaharppaukset, mukaan lukien liikkeenkaappauksen ja tietokoneanimaation. Opinnäytetyössä käydään läpi oppimisen ja koulutuksen ...
Telecommuting
(2020)
The world as we have always known it ceased to exist on the eve of the outbreak of COVID-19 pandemic, what propelled us into a drastic shift regarding both in our private professional lives. This gave rise to one of the ...
Audion käsittely mediatuotannossa
(2021)
Työn tavoitteena oli tutkia audion tuotantoprosesseja televisio-, elokuva-sekä muissa mediatuotannoissa. Valtaosa tutkimuksesta perustui henkilökohtaiseen kokemukseen tuotannoista 2018-2021. Tutkimuksessa hyödynnettiin ...
Consumer's behaviour towards online grocery shopping : case study: Helsinki Region.
(2022)
Digitalization and technological events have transformed the grocery sector and the way retailers do business online. Consumers are an asset to the success of businesses so understanding their behaviour and how they make ...
Tuotehallintatoiminnallisuus antolainausjärjestelmässä : case Profit Software
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää tuotehallintatoiminnallisuus osaksi jo olemassa olevaa Profit Lainat ja Vakuudet -antolainausjärjestelmää. Työ tehtiin ohjelmointityönä sekä toimeksiantona Profit Softwarelle. Työssä ...
Study of procedural terrain generation in plain and spherical surfaces
(2021)
The subject of the thesis consists in a study of the different methodologies to approach a procedural terrain generator on a plane and a 3D spherical surface, using Processing3 a graphical Java IDE a simulator will be ...
Tekoälyn hyödyntäminen videoeditoinnissa
(2021)
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi se, miten tekoälyä voidaan hyödyntää editoimisen eri vaiheissa. Lisäksi kerrotaan hieman siitä mitä tekoäly on ja miten se toimii suhteessa videoeditointiin. Tekstiin sisältyy myös ...
Generated procedural environment in Unity
(2023)
This thesis investigates game development and procedural generation, focusing on constructing a procedural dungeon generator employing the Unity game engine. The study scrutinizes various procedural generation types and ...