Haku
Viitteet 1-9 / 9
Unelmieni pyöräilykaupunki Porvoo : käyttäjätietoa etsimässä
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä syvällistä ja rikasta käyttäjätietoa arkisen hyötypyöräilyn kokemuksesta, perehtyä siihen ja kokeilla kehittämisideoiden luomista tiedon perusteella. Käyttäjätiedon hankinnassa käytettiin ...
Livelounge : digitaalisen konserttikokemuksen kehittäminen
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin parantaa kuluttajien kokemusta konserteissa digitaalisessa ympäristössä ja tuotteistaa näitä mahdollisuuksia. Tähän käytetään erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä, kuten ...
Työhyvinvoinnin edistäminen palvelumuotoilun keinoin : Kansaneläkelaitoksen palveluasiantuntijoiden kokemus haastavissa asiakaspalvelutilanteissa
(2024)
Opinnäytetyö käsittelee työhyvinvointia haastavien asiakaspalvelutilanteiden näkökulmasta. Kehittämistyö keskittyy Itäkeskuksen Kelan palvelupisteeseen ja siellä työskenteleviin palveluasiantuntijoihin. Opinnäytetyön ...
Ansiopäivärahahakemuksen prosessin kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : käyttöliittymäprototyyppi uudesta hakemusten käsittelyseurannasta
(2022)
Palvelualojen työttömyyskassa maksaa jäsenilleen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa ja se on Suomen neljänneksi suurin työttömyyskassa. Palvelumuotoilu on vielä melko uusi kehittämisote kassassa, mutta asiakaslähtöisyys ...
Hahmonluontityökalun suunnittelu palvelumuotoiluprosessin mukaisesti, : Latchback Games
(2022)
Työn aiheena oli hahmonluotityökalun prototyypin suunnittelu ja testaus palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Opinnäytetyössä kartoitettiin hahmon perustavanlaatuisia osatekijöitä, hahmonluontityökaluja ja hahmonluontiprosesseja ...
Digitaalisen katusuunnittelutyökalun konseptointi yhteissuunnittelun menetelmin : nopean ja helppokäyttöisen katutilan suunnitteluohjelman yhteiskehittäminen Helsingin kaupungin suunnitteluhankkeiden tarpeisiin
(2022)
Kaupunkisuunnitelmien havainnollistamisessa on viime vuosina hyödynnetty myös entistä vuorovaikutteisempia kolmiulotteisia virtuaalisia malleja. Virtuaalimalleista huolimatta katusuunnitelmien visuaalinen materiaali on ...
Yritys kaupungin asiakkaana : Heinolan kaupungin keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ja yritysten asiakaskokemuksen kehittäminen
(2023)
Muotoiluosaamisen hyödyntäminen julkisella sektorilla on kasvanut ja myös organisaatioissa palvelukehitys on siirtynyt tuotelähtöisestä asiakaslähtöiseksi. Opinnäytetyön aiheena oli keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ...
Lahden historiallisen museon vierailukokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
(2023)
Asiakkaiden vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua nykyään myös museovierailijoilla on valtavasti valinnanvaraa. Museovierailijat käyvät niissä museoissa, joissa vierailukokemus vastaa heidän tarpeitaan ja odotuksiaan. ...
Sote-palveluiden kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin: case: työkyvyn tuen palvelu tulevaisuuden sote-keskukseen
(2023)
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä. Kehittämistyössä hyödynnettiin palvelumuotoilun prosessia ja menetelmiä. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen Ky:n ...