Haku
Viitteet 1-10 / 19
Konseptina nuorten omaehtoinen tila : case Karisto
(2022)
Opinnäytetyössä lähdettiin konseptoimaan millaisissa paikoissa ja miten 12-17-vuotiaat nuoret voisivat kohdata toisiaan Karistossa omaehtoisesti. Ennen käyttäjätutkimusta ja sen aikana tutustuttiin kaupunkimuotoiluun ja ...
Ansiopäivärahahakemuksen prosessin kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : käyttöliittymäprototyyppi uudesta hakemusten käsittelyseurannasta
(2022)
Palvelualojen työttömyyskassa maksaa jäsenilleen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa ja se on Suomen neljänneksi suurin työttömyyskassa. Palvelumuotoilu on vielä melko uusi kehittämisote kassassa, mutta asiakaslähtöisyys ...
Hahmonluontityökalun suunnittelu palvelumuotoiluprosessin mukaisesti, : Latchback Games
(2022)
Työn aiheena oli hahmonluotityökalun prototyypin suunnittelu ja testaus palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Opinnäytetyössä kartoitettiin hahmon perustavanlaatuisia osatekijöitä, hahmonluontityökaluja ja hahmonluontiprosesseja ...
Digitaalisen katusuunnittelutyökalun konseptointi yhteissuunnittelun menetelmin : nopean ja helppokäyttöisen katutilan suunnitteluohjelman yhteiskehittäminen Helsingin kaupungin suunnitteluhankkeiden tarpeisiin
(2022)
Kaupunkisuunnitelmien havainnollistamisessa on viime vuosina hyödynnetty myös entistä vuorovaikutteisempia kolmiulotteisia virtuaalisia malleja. Virtuaalimalleista huolimatta katusuunnitelmien visuaalinen materiaali on ...
Yritys kaupungin asiakkaana : Heinolan kaupungin keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ja yritysten asiakaskokemuksen kehittäminen
(2023)
Muotoiluosaamisen hyödyntäminen julkisella sektorilla on kasvanut ja myös organisaatioissa palvelukehitys on siirtynyt tuotelähtöisestä asiakaslähtöiseksi. Opinnäytetyön aiheena oli keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ...
Lahden historiallisen museon vierailukokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
(2023)
Asiakkaiden vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua nykyään myös museovierailijoilla on valtavasti valinnanvaraa. Museovierailijat käyvät niissä museoissa, joissa vierailukokemus vastaa heidän tarpeitaan ja odotuksiaan. ...
Digitaalisen muutoksen johtajat : digitaalisia palveluita ostavan B2B-asiakkaan odotukset ja asiakaskokemus
(2023)
Asiakaskokemus on yritystoiminnan syvintä ydintä – avain kasvuun tai kuihtumiseen. Asiakaskokemus riippuu suurelta osin asiakkaan odotuksista. Jos odotukset alittuvat, koetaan tyytymättömyyttä. Jos odotukset täyttyvät, ...
Kohti syvempää käyttäjäymmärrystä : tapahtumakeskuksen käyttöliittymän parantaminen palvelumuotoilun keinoin
(2024)
Opinnäytetyössä keskityttiin tapahtumakeskuksen näkyvyyden, sisällön ja asiakaskokemuksen parantamiseen toimeksiantajayrityksen mobiilisovelluksessa. Tavoitteena oli löytää uusia tapoja parantaa sovelluksen näkyvyyttä, ...
Ohjaava opastus ja palveluopastekonseptointi : case Kruunupuisto
(2024)
Opinnäytetyön taustalla oli Punkaharjun kuntoutuskeskus Kruunupuiston tarve uudistaa ohjaavaa opastusta, niin että asiakkaat osaisivat toimia tiloissa itsenäisemmin ja he löytäisivät tarvittavat kohteet helpommin, ilman ...
Tuotantoyhtiön verkkosivu-uudistus palvelumuotoilun keinoin
(2024)
Opinnäytetyössä käsitellään yrityksen verkkosivu-uudistusta palvelumuotoilun keinoin. Tutkimus- ja kehittämistyön kohteena oli tuotantoyhtiö Tarinakeitaan verkkosivut. Tavoitteena oli tutkia ja kehittää toimeksiantajan ...