Haku
Viitteet 1-10 / 10
Asiakaslähtöinen lastensuojelun kehittäminen
(2020)
Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen kohteena oli SyTy!-pilottitiimin systeemisen lastensuojelun toimintamallin pilottihanke (2019-2020) ja kohdeorganisaationa Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä. Kehittämishankkeen ...
Asiakaslähtöisen toimintakulttuurin vahvistaminen Salpausselän kuntoutussairaalan vuodeosastolla J21
(2020)
Kansalliset laatusuositukset korostavat asiakkaan itsemääräämisoikeutta, omatoimisuutta ja toimintakyvyn ylläpitämistä myös laitoshoidossa. Hoidon ja kuntoutuksen tavoitteita asetetaan asiakaslähtöisesti, jolloin suunnitelmaa ...
Kotihoidon palvelusetelituottajien ohjaus ja valvonta Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2021)
Väestön ikääntyminen ja valtakunnallinen palvelurakennemuutos, joka korostaa kotiin vietävien palveluiden ensisijaisuutta, asettavat haasteita kunnille ja kuntayhtymille järjestää tarvittavat palvelut. Päijät-Hämeen ...
Lääkkeenmääräämisoikeussairaanhoitajien työnkuvan kehittäminen
(2020)
Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen tarkoituksena oli kehittää ja yhdenmukaistaa lääkkeenmääräämisoikeussairaanhoitajien työnkuvaa organisaatiolähtöisesti. Tavoitteena oli luoda yhtenevä työnkuva Päijät-Hämeen ...
Asiakasraatitoiminnan nykytila ja toiminnan mallintaminen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2020)
Tämän kehittämishankkeen aihe nousi Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän tarpeesta tutkia ja kehittää alueen asiakasraatitoimintaa. Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä haluttiin selvittää asiakasraadin nykytilaa ja toiminnan ...
"Lapsethan ovat niitä meidän päätähtiä": Lapsen osallisuutta vahvistava lastensuojeluilmoituksen käsittely
(2020)
Kehittämishankkeen kohdeorganisaationa oli Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän lapsiperhepalveluiden keskitetty palveluohjaus. Kehittämishankkeen tavoitteena oli luoda uusi toimintamalli lastensuojeluilmoituksen vireilletulo ...
Aikuisten tuki- ja liikuntaelinfysioterapian etäpalvelun toimintamallin kehittäminen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymässä
(2022)
Digitalisaation myötä palveluprosesseja muutetaan sähköisiksi. Palvelut digitalisoituvat myös terveydenhuollossa. Digitaalisilla eli sähköisillä palveluilla pyritään tehostamaan toimintaa ja tarjoamaan tasalaatuisempia ...
Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen kotihoidon työntekijöiden asiakasymmärryksen kehittämisessä
(2022)
Tämä ylempi-AMK-opinnäytetyö toteutettiin laadullisena soveltavana tutkimuksena Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän KOHTI-hankkeelle. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää virtuaalitodellisuuden soveltavuutta ja hyödynnettävyyttä ...
Päijät-Hämeen avoimen kohtaamispaikkatoiminnan digitaalisten toimintojen kehittämistehtävä
(2022)
Kehittämistehtävän tavoitteena oli kehittää digitaalisia vertaistukea tarjoavia kohtaamispaikkatoimintoja eri elämäntilanteissa ja eri paikoissa asuville perheille. Toimeksiantajana toimi Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä ...
Uusien esihenkilöiden perehdytys Päijät-Hämeen keskussairaalassa
(2021)
Perehdytys on organisaatiolle tärkeä ja kallis prosessi, jolla varmistetaan työn oppiminen ja työyhteisöön sopeutuminen. Laadukkaasti toteutettuna se on hyvä kilpailuetu. Uudet esihenkilöt vaativat tukea ja ohjausta ...