KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Liiketalous, hallinto ja markkinointi

    • A comparative study : China’ s and Vietnam’s inbound tourism marketing strategies 

      Nguyen, Nguyen; Yang, Rui (2021)
      We proposed our main research question as to how China and Vietnam market their countries as international tourism destinations? To gain a better result of the main research question, we also had three sub-questions to ...
    • A cross - cultural analysis for Finnish companies entering Colombia : case company : Finca Las Ventanas 

      Ruokonen, Eeva (2022)
      The purpose of this thesis was to find out the main differences between the Finnish and Colombian business market and national culture and provide information for Finnish companies interested on expanding their business ...
    • AB-testaus pk-yrityksen markkinoinnissa : case: Lahti Padel Areena Oy 

      Liuksiala, Valtter (2023)
      Työ oli toiminnallinen ja sitä varten tehtiin A/B-testi Lahti Padel Areenalle. Lahti Padel Areena tarvitsi osaamista markkinoinnin tukemista varten. A/B-testi toteutettiin Meta Business Suite:n avulla, joka sisältää valmiit ...
    • ABC-analyysin hyödyntäminen varastonohjauksessa : Case: Merivaara Oy 

      Hurskainen, Anna (2020)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää ratkaisu toimeksiantajan hitaasti varastossa kiertäville osille, sekä ehkäistä ylivaraston syntymistä tulevaisuudessa. Tämä tutkimus suoritettiin ABC-analyysia soveltaen, jonka avulla ...
    • Accessibility in geotourism : case: Salpausselkä UNESCO Global Geopark 

      Oksanen, Päivi (2023)
      Purpose – The purpose of this thesis is to examine the accessibility of the Salpausselkä UNESCO Global Geopark web pages and what kind of accessibility information has been provided by the Salpausselkä Geopark and what ...
    • Advantages of hybrid working model to well being at work in a logistics team : Metso Outotec Corporation 

      Karhula, Kristiina (2022)
      The study aims determine which advantages does the hybrid model of working bring to the well-being of employees in Metso Outotec customer logistics team, which belongs to business area services. Metso Outotec is a Finnish, ...
    • Advertising To LGBTQ+ : Case company : H&M 

      Afanaseva, Mariia (2020)
      This thesis serves as a reminder to major companies that the LGBT community is one of the main catalysts for the economy and also has a great consumer capacity. This segment is more loyal to the brand, thus increasing its ...
    • Agile Methodology Approaches European Banks 

      Truong, Hanh (2023)
      Agile methodology is a project development or management approach that has been adopted in various industries such as information technology, education, manufacturing, and bank and finance. Although the Agile Manifesto has ...
    • AI applied to SME marketing : analysis and tools 

      Mira Mira, Jordi (2024)
      In this thesis an investigation is carried out about the potential of artificial intelligence to improve the marketing efficiency of small and medium enterprises. The main objective is to find opportunities where the ...
    • AI's impact on marketing : case ISKU 

      Kadiri Elmaana, Yahya (2024)
      Due to the new emergence of Artificial Intelligence and its impact on the lives of everyone, from an individual level to a company level, it is important to study the impact it has and will have on these organizations. ...
    • Aineistonhallinnan kehittäminen korkeakouluissa: case: LAB-ammattikorkeakoulu 

      Sinisalo, Riikka (2020)
      Kehittämishankkeen tavoitteena oli selvittää, millainen on tehokas tutkimusaineistojen keräämisen, arvioinnin, säilyttämisen ja jakamisen malli LAB-ammattikorkeakoululle, millaisia prosesseja siihen liittyy ja mitkä tekijät ...
    • Ajanhallinta ja toimeenpanotaito etätyössä 

      Turpeinen, Hanna; Virtanen, Pinja (2021)
      Opinnäytetyössä tavoitteena oli selvittää, millainen vaikutus etätyöllä on ollut ihmisten ajanhallintaan ja toimeenpanotaitoon sekä sitä, mitkä tekijät vaikuttavat niihin etätyössä. Tavoitteena oli myös selvittää ...
    • Ajoneuvojen käyttövoimamurros leasingrahoituksessa 

      Niemelä, Eetu (2021)
      Autoalalla on käynnissä käyttövoimamurros, jossa perinteisten diesel- ja bensiinipolttoaineiden rinnalle on yleistymässä uusia, vaihtoehtoisia käyttövoimia. Erityisesti sähköautot ovat yleistyneet viime vuosina voimakkaasti ...
    • Ajoneuvokaluston elinkaarikustannusten seuranta 

      Honkavaara, Katriina (2020)
      Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, minkälaista tietoa tarvitaan ajo-neuvokaluston elinkaaren seurannassa. Päivittäisen toiminnan yhteydessä käyttäjät tarvitsevat erilaista tietoa kuin esimerkiksi ajoneuvohankintoja ...
    • Alennusilmaisujen käyttö lainopillisesta näkökulmasta 

      Tervonen, Nea (2022)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia alennusilmaisujen käyttöä lainopillisesta näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää alennusilmaisuihin liittyviä juridisia vaatimuksia. Aihetta lähestyttiin kuluttajan näkökulmasta, ja ...
    • Alipalkkauksen kriminalisointi 

      Degerlund, Oona (2024)
      Tavoitteena opinnäytetyössä oli tutkia alipalkkaus-ilmiötä työsuojeluviranomaisen näkökulmasta. Alipalkkaus on ilmiönä yleistynyt ja tullut enemmän esille viime aikoina muun muassa valtamedian kautta. Muutaman viime vuoden ...
    • Alipalkkauksen kriminalisointi ravintola-alalla 

      Kunttu, Annemari (2024)
      Opinnäytetyön tavoitteena on avata ravintola-alan alipalkkausta ja miten se vaikuttaa alan työntekijöihin. Ravintola-alaa valvotaan satunnaistarkastuksilla, mutta se ei poista harmaata työvoimaa kokonaan pois. Tarkastuksien ...
    • Alkoholittomien juomien tulevaisuus ja kuluttajakäyttäytyminen : skenaario vuodelle 2030 

      King, Heini (2023)
      Opinnäytetyön aiheena oli tutkia alkoholittomien juomien kysynnän tulevaisuutta. Työssä tarkasteltiin alkoholittomien juomien markkinoiden ja kuluttajakäyttäytymisen menneisyyttä, nykytilaa ja tulevaisuutta, sekä niihin ...
    • Aloittavan yrityksen markkinointitoimenpiteet sosiaalisessa mediassa 

      Raunila, Henni (2022)
      Työn tavoitteena oli toteuttaa aloittavalle yritykselle sosiaalisen median markkinointi toimenpiteitä. Työ toteutettiin toiminnallisena työnä toimeksiantaja yritykselle. Teoria osuudessa työssä käsitellään yleisellä ...
    • Aloittavan yrityksen verkkopalveluiden kehitys suunnittelusta toteutukseen : case Luja Tech Oy 

      Kokkola, Henriikka (2023)
      Kehittämishankkeen aiheena oli verkkopalveluiden kehitys suunnittelusta ja toteutukseen sähkö- ja tietoliikennealan uudelle yritykselle. Hankkeen tavoitteena oli selvittää, kuinka aloittavan yrityksen verkkopalvelut voidaan ...