KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Matkailu
Viitteet 1-20 / 108
-
Analysis and recommendations for people’s participation into community-based tourism in Pu Luong Nature Reserve Area : Thanh Hoa, Vietnam
(2021)Community-based tourism not only contributes to the economic development at the locality, but it also serves as a medium to encourage and entice community members and visitors to preserve the originality of nature, conserve ... -
Asiakas- ja benchmarking-tutkimus ohjelmistotalon toiminnan kehittämisen tueksi : case Tammi Digital Oy
(2020)Tämä opinnäytetyö koskee Tammi Digitalin toiminnan kehittämistä palvelumuotoilun keinoin. Tammi Digital on Lahdessa toimiva ohjelmistotalo, jonka palveluihin kuuluu ohjelmistokehitys, verkkosivu- ja verkkokaupparatkaisut, ... -
Asiakaskokemuksen huomiointi aluesuunnittelussa : Case: Salpausselän kisat
(2020)Tämän kehittämistyön tarkoituksena oli selvittää millaisia palveluita asiakas käyttää Salpausselän kisoihin osallistuessaan ja miten palvelut sijoittuvat asiakkaan palvelupolun varrelle. Tavoitteena on jatkossa pystyä ... -
Asiakastyytyväisyys
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa majoitusasiakkaiden tarpeita koskien majoitusta Lahden Forenomin huoneistohotellissa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat nykytilanteeseen ja sen ... -
Assessing impacts of COVID-19 pandemic on Vietnamese tourists’ traveling intention
(2021)The outbreak of the COVID-19 pandemic from the beginning of the year 2020 has caused savage damages to the tourism industry not only in Vietnam but also around the world. As being one of the spearhead industries with a ... -
Brändi ja tarinallistaminen osana kulttuurikohteen markkinointia: Case Urajärven kartano ja kulttuuripuisto
(2020)Tämän työn tarkoituksena oli tutkia keinoja pienen kulttuurikohteen tunnettuuden kehittämiseen ja markkinointiin brändin kehittämisen sekä tarinallistamisen avulla. Case yritykseksi valikoitui Asikkalassa sijaitseva Urajärven ... -
Brändikirjasta visuaalinen Look Book viestinnän välineenä
(2020)Opinnäytetyö käsittelee Good Hair Day:n (GHD:n) brändimielikuvia. Tavoitteena oli tutkia, mikä on GHD:n brändi, minkälaisia mielikuvia afrosuomalainen yhteisö liittää GHD:n brändiin ja onko GHD onnistunut haluamassaan ... -
Business management of start-up DMC : case Go-Nordic
(2020)The objective of the study was to develop a suitable product for Chinese visitors who come to Lakeland area. The work was commissioned by Go-Nordic. The information was gathered from literature sources, the Internet and ... -
Business plan of a café & grocery store ecosystem
(2021)This thesis work represents a business plan of a new project that is going to be implemented in the near future. A café connected with a grocery store, located on the Kima Prospect in Saint-Petersburg, Russia creates ... -
Chasing the rainbow: promoting LGBT Tourism on social media : case company: GayTravelFinland
(2021)The LGBT community is gradually stepped out of its closet and draws attention to pub-lic recognition. It is essential to understand the impacts of this unique characteristic in the context of the tourism industry. Several ... -
Choices towards responsible tourism in the traveling content of students of LAB University of Applied Sciences
(2020)The purpose of the research was to discover if the students of LAB University of Applied Sciences are making responsible choices when traveling. The main focus was on the traveling content. The research also introduces ... -
Cinema Tourism in Seville : research on the integration of cinema to attract tourists
(2023)This analysis aims to identify the growing relationship between tourism, series, and cinema. The primary objective is to investigate the participation of the city of Seville in various film productions. To achieve this ... -
Coworking-tilan brändin kirkastaminen : Case: Dooroom
(2020)Toimeksiantaja Dooroom on coworking-tila Lahden ydinkeskustassa. Opinnäytetyössä keskityttiin kirkastamaan coworking-tilan brändiä ja kiteyttämään brändin ydintä, koska Dooroomilla ei ollut täysin kirkasta kuvaa brändistään. ... -
Creating a 3-day sustainable package tour in Khanh Hoa Province : Vietnam
(2023)In recent years, sustainable tourism has emerged as a relatively novel concept that has attracted considerable interest. This notion signifies that a continuous tourism initiative must consistently maintain, protect, and ... -
Customer satisfaction as a tool for service development : Case: Fish & Fun Holiday Village
(2020)The objective of the study was to measure customer satisfaction level in case company Fish & Fun Holiday Village. The research covers topic of developing customer satisfaction in a case company by implementing theoretical ... -
Customer Satisfaction Loft Family Hotel
(2020)Customer satisfaction plays an important role in the hospitality business. In order to attract new customers and be unique in the market, it is necessary to be aware of what is the level of customer satisfaction the hotel ... -
Customer satisfaction of lunch buffet service in Wingwah Palace
(2021)Competitiveness and Covid19 have been great impact on restaurants recently. To survive in this background, customer satisfaction has become one of the most decisive keys for any restaurant. Thus, the goal of the research ... -
Developing sustainable marketing plan for plant-based products
(2021)By developing a sustainable marketing strategy, the aim of this study was to raise awareness of plant-based alternatives to meat while also promoting sustainability and green values in the food industry, restaurant, and ... -
Development of customer relationship management at the four-star superior hotel Aqua Aurelia during the pandemic
(2022)Relevance of the professional BA thesis. The current unfavorable situation due to the COVID-19 pandemic is forcing tourism businesses to pay more attention to customers and their needs. Customer relationship management in ... -
Digimarkkinointisuunnitelma kohdeyritykselle : case Elämysravintola Nosturi
(2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli luoda ravintola Nosturille tehostettu markkinointisuunnitelma, joka rajautuu mainonnan digitaalisiin työkaluihin. Suunnitelmaa lähdettiin rakentamaan kesän 2022 ajalta kerätystä datasta ...