KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Palvelumuotoilu
Viitteet 1-17 / 17
-
Ansiopäivärahahakemuksen prosessin kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : käyttöliittymäprototyyppi uudesta hakemusten käsittelyseurannasta
(2022)Palvelualojen työttömyyskassa maksaa jäsenilleen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa ja se on Suomen neljänneksi suurin työttömyyskassa. Palvelumuotoilu on vielä melko uusi kehittämisote kassassa, mutta asiakaslähtöisyys ... -
Asiakas-/potilasturvallisuuden osaaminen ja digitaalisuus
(2023)Opinnäytetyönä tehty integroiva kirjallisuuskatsaus käsitteli digitalisaation vaikutuksia asiakas-/potilasturvallisuuden osaamiseen ja osaamisvaatimuksiin. Lisäksi käsiteltiin digitaalisen koulutuksen vaikutuksia ... -
Digitaalisen katusuunnittelutyökalun konseptointi yhteissuunnittelun menetelmin : nopean ja helppokäyttöisen katutilan suunnitteluohjelman yhteiskehittäminen Helsingin kaupungin suunnitteluhankkeiden tarpeisiin
(2022)Kaupunkisuunnitelmien havainnollistamisessa on viime vuosina hyödynnetty myös entistä vuorovaikutteisempia kolmiulotteisia virtuaalisia malleja. Virtuaalimalleista huolimatta katusuunnitelmien visuaalinen materiaali on ... -
Digitaalisen muutoksen johtajat : digitaalisia palveluita ostavan B2B-asiakkaan odotukset ja asiakaskokemus
(2023)Asiakaskokemus on yritystoiminnan syvintä ydintä – avain kasvuun tai kuihtumiseen. Asiakaskokemus riippuu suurelta osin asiakkaan odotuksista. Jos odotukset alittuvat, koetaan tyytymättömyyttä. Jos odotukset täyttyvät, ... -
Digiviestintä asiakkaiden kanssa terveysalan henkilöstön näkökulmasta : integroiva kirjallisuuskatsaus
(2024)Digitalisaatio on tuonut terveysalalle uusia palvelumuotoja. Tieto- ja viestintätekniikan kehittyminen mahdollistaa uusien digipalvelujen tuottamisen ja tarjoamisen terveysalalla. Digipalveluita voidaan tarjota langattomien- ... -
Hahmonluontityökalun suunnittelu palvelumuotoiluprosessin mukaisesti, : Latchback Games
(2022)Työn aiheena oli hahmonluotityökalun prototyypin suunnittelu ja testaus palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Opinnäytetyössä kartoitettiin hahmon perustavanlaatuisia osatekijöitä, hahmonluontityökaluja ja hahmonluontiprosesseja ... -
”Kohti notkeaa rutiinia”: case Sirkus Magenta ry:n Kotisirkus-hankkeen asiakaskokemuksen johtamisen kehittäminen
(2023)Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä Sirkus Magenta ry:n ikäihmisten kulttuurihyvinvointia vahvistavalle Kotisirkus-hankkeelle. Työotteena oli konstruktiivinen tutkimus ja kehittämistyössä hyödynnettiin ... -
Konseptina nuorten omaehtoinen tila : case Karisto
(2022)Opinnäytetyössä lähdettiin konseptoimaan millaisissa paikoissa ja miten 12-17-vuotiaat nuoret voisivat kohdata toisiaan Karistossa omaehtoisesti. Ennen käyttäjätutkimusta ja sen aikana tutustuttiin kaupunkimuotoiluun ja ... -
Lahden historiallisen museon vierailukokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
(2023)Asiakkaiden vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua nykyään myös museovierailijoilla on valtavasti valinnanvaraa. Museovierailijat käyvät niissä museoissa, joissa vierailukokemus vastaa heidän tarpeitaan ja odotuksiaan. ... -
Livelounge : digitaalisen konserttikokemuksen kehittäminen
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin parantaa kuluttajien kokemusta konserteissa digitaalisessa ympäristössä ja tuotteistaa näitä mahdollisuuksia. Tähän käytetään erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä, kuten ... -
Mediatekstit tiedonlähteenä hoidon jatkuvuuden kokemuksesta neuvolapalveluissa
(2023)Tämän soveltavan tutkimuksellisen opinnäytetyön tavoitteena oli nostaa esille neuvola-asiakkaiden kokemus hoidon jatkuvuudesta neuvolapalveluissa mediatekstien pohjalta ja lisätä ymmärrystä asiakaskokemuksen merkityksestä ... -
Moniammatillisen yhteistyön toimintamalli asiakaslähtöisen hoidon tueksi ikääntyneiden hoivapalveluihin
(2023)Tämä opinnäytetyö käsittelee moniammatillista yhteistyötä ikääntyneiden palveluissa. Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä ja tutkimusstrategiana oli toimintatutkimus. Kehittämistyön tarkoituksena oli ... -
Ratkaisukeskeisyys ja osallisuus työyhteisöjen palaverikäytännöissä
(2023)Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena on löytää ratkaisukeskeisyyttä ja osallisuutta lisääviä ja vähentäviä tekijöitä työyhteisöjen palaverikäytännöissä. Kehittämistyön tavoitteena on lisätä osallisuutta ja ... -
Sote-palveluiden kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin: case: työkyvyn tuen palvelu tulevaisuuden sote-keskukseen
(2023)Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä. Kehittämistyössä hyödynnettiin palvelumuotoilun prosessia ja menetelmiä. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen Ky:n ... -
Taidemusiikin merkityksellisyys nuorille : Käyttäjälähtöinen uusasiakashankinta
(2020)Opinnäytetyössä tarkastellaan klassisen musiikin merkitystä nuorten arvomaailmassa, jotta taidemusiikkiala saa uusia asiakkaita, on elinvoimainen ja voi tulevaisuudessakin hyvin. Muotoiluajattelu toimii kehitystyön ... -
Unelmieni pyöräilykaupunki Porvoo : käyttäjätietoa etsimässä
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä syvällistä ja rikasta käyttäjätietoa arkisen hyötypyöräilyn kokemuksesta, perehtyä siihen ja kokeilla kehittämisideoiden luomista tiedon perusteella. Käyttäjätiedon hankinnassa käytettiin ... -
Yritys kaupungin asiakkaana : Heinolan kaupungin keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ja yritysten asiakaskokemuksen kehittäminen
(2023)Muotoiluosaamisen hyödyntäminen julkisella sektorilla on kasvanut ja myös organisaatioissa palvelukehitys on siirtynyt tuotelähtöisestä asiakaslähtöiseksi. Opinnäytetyön aiheena oli keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ...