Haku
Viitteet 1-10 / 17
Unelmieni pyöräilykaupunki Porvoo : käyttäjätietoa etsimässä
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä syvällistä ja rikasta käyttäjätietoa arkisen hyötypyöräilyn kokemuksesta, perehtyä siihen ja kokeilla kehittämisideoiden luomista tiedon perusteella. Käyttäjätiedon hankinnassa käytettiin ...
Livelounge : digitaalisen konserttikokemuksen kehittäminen
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin parantaa kuluttajien kokemusta konserteissa digitaalisessa ympäristössä ja tuotteistaa näitä mahdollisuuksia. Tähän käytetään erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä, kuten ...
Taidemusiikin merkityksellisyys nuorille : Käyttäjälähtöinen uusasiakashankinta
(2020)
Opinnäytetyössä tarkastellaan klassisen musiikin merkitystä nuorten arvomaailmassa, jotta taidemusiikkiala saa uusia asiakkaita, on elinvoimainen ja voi tulevaisuudessakin hyvin. Muotoiluajattelu toimii kehitystyön ...
”Kohti notkeaa rutiinia”: case Sirkus Magenta ry:n Kotisirkus-hankkeen asiakaskokemuksen johtamisen kehittäminen
(2023)
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä Sirkus Magenta ry:n ikäihmisten kulttuurihyvinvointia vahvistavalle Kotisirkus-hankkeelle. Työotteena oli konstruktiivinen tutkimus ja kehittämistyössä hyödynnettiin ...
Konseptina nuorten omaehtoinen tila : case Karisto
(2022)
Opinnäytetyössä lähdettiin konseptoimaan millaisissa paikoissa ja miten 12-17-vuotiaat nuoret voisivat kohdata toisiaan Karistossa omaehtoisesti. Ennen käyttäjätutkimusta ja sen aikana tutustuttiin kaupunkimuotoiluun ja ...
Ansiopäivärahahakemuksen prosessin kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : käyttöliittymäprototyyppi uudesta hakemusten käsittelyseurannasta
(2022)
Palvelualojen työttömyyskassa maksaa jäsenilleen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa ja se on Suomen neljänneksi suurin työttömyyskassa. Palvelumuotoilu on vielä melko uusi kehittämisote kassassa, mutta asiakaslähtöisyys ...
Hahmonluontityökalun suunnittelu palvelumuotoiluprosessin mukaisesti, : Latchback Games
(2022)
Työn aiheena oli hahmonluotityökalun prototyypin suunnittelu ja testaus palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Opinnäytetyössä kartoitettiin hahmon perustavanlaatuisia osatekijöitä, hahmonluontityökaluja ja hahmonluontiprosesseja ...
Digitaalisen katusuunnittelutyökalun konseptointi yhteissuunnittelun menetelmin : nopean ja helppokäyttöisen katutilan suunnitteluohjelman yhteiskehittäminen Helsingin kaupungin suunnitteluhankkeiden tarpeisiin
(2022)
Kaupunkisuunnitelmien havainnollistamisessa on viime vuosina hyödynnetty myös entistä vuorovaikutteisempia kolmiulotteisia virtuaalisia malleja. Virtuaalimalleista huolimatta katusuunnitelmien visuaalinen materiaali on ...
Yritys kaupungin asiakkaana : Heinolan kaupungin keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ja yritysten asiakaskokemuksen kehittäminen
(2023)
Muotoiluosaamisen hyödyntäminen julkisella sektorilla on kasvanut ja myös organisaatioissa palvelukehitys on siirtynyt tuotelähtöisestä asiakaslähtöiseksi. Opinnäytetyön aiheena oli keskeisten elinvoimapalveluiden kuvaaminen ...
Lahden historiallisen museon vierailukokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
(2023)
Asiakkaiden vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua nykyään myös museovierailijoilla on valtavasti valinnanvaraa. Museovierailijat käyvät niissä museoissa, joissa vierailukokemus vastaa heidän tarpeitaan ja odotuksiaan. ...