Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

The importance of social media in building customer loyalty for Company X

Hurtola, Jenny (2011)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Jenny_Hurtola.pdf (1.691Mt)
Lataukset: 


Hurtola, Jenny
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103052852
Tiivistelmä
Sosiaalisten medioiden tärkeys asiakasuskollisuudessa Yritys X:lle

Sosiaaliset mediat ovat keränneet huomiota viime vuosina ja aihe on hyvin ajankohtainen. Markkinointi ‎on muuttunut voimakkaasti internetin ja sosiaalisten medioiden takia, tuoden mukanaan niin haasteita ‎kuin mahdollisuuksiakin. Sosiaalisten medioiden kenttä muuttuu koko ajan ja tämä luo haasteita myös ‎markkinointiteorioille ja -malleille. ‎
‎ ‎
Opinnäytetyö kohdistuu monikansalliseen vaateyritykseen, Yritys X:ään. Yritys X:n kohderyhmänä ovat ‎nuoret ja nuoret aikuiset, jotka ovat myös suurimpia sosiaalisten medioiden käyttäjiä. Vaikka Yritys X:llä ‎on liiketoimintaa yli 40 maassa, keskittyy tämä opinnäytetyö ainoastaan suomalaisiin sosiaalisten ‎medioiden käyttäjiin. ‎
‎ ‎
Opinnäytetyön tarkoitus on löytää mahdollisuuksia, joita sosiaaliset mediat luovat Yritys X:lle. Yritys X on ‎aktiivisesti läsnä useissa eri sosiaalisissa medioissa ja tämän opinnäytetyön päämääränä onkin löytää ‎eroavaisuuksia sosiaalisten medioiden käyttäjien parista. Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin keräämällä ‎tietoja suomalaisista sosiaalisten medioiden käyttäjistä, jotka ovat yhteydessä yritykseen sosiaalisten ‎medioiden kautta, sekä myös vastaavasti niistä, jotka eivät ole yhteydessä yritykseen näiden medioiden ‎kautta. Tutkimuksen päämääränä oli löytää, keitä ovat ne suomalaiset sosiaalisten medioiden käyttäjät, ‎jotka ovat kiinnostuneet Yritys X:stä ja miten he eroavat muista sosiaalisten medioiden käyttäjistä ‎esimerkiksi ostokäyttäytymiseltään. ‎
‎ ‎
Tutkimuksen perusteella saatiin selville, että Yritys X:n seuraajat sosiaalisissa medioissa ovat aktiivisempia ‎asiakkaita kuin ne, jotka eivät ole yrityksen seuraajia. T-testin mukaan seuraajat käyttävät keskimäärin 5-‎‎25 euroa enemmän per ostoskerta kuin muut asiakkaat. Tutkimuksessa kävi myös ilmi, että suurin osa ‎seuraajista käyttää vain muutamia sosiaalisia medioita, joten markkinoinnin tulisi keskittyä näihin ‎medioihin. Seuraajamäärän kasvattamiseksi pohdittiin muun muassa alennuskuponkien myöntämistä ‎seuraajille.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste