Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelman laatiminen : Saloplan Oy

Isotalo, Jussi (2011)

 
Avaa tiedosto
Jussi_Isotalo.pdf (561.8Kt)
Lataukset: 


Isotalo, Jussi
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104224705
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön teoreettinen osa keskittyy markkinoinnin suunnitteluun pienen yrityksen näkökulmasta. Toimeksiantaja Saloplan on tietotekniikkaan keskittyvä yritys joka on saanut toimintansa hyvin käyntiin ja liikevaihto oli erittäin positiivinen viime vuonna. Ydintuote on tietokone rauta ja ohjelmistot. Yritys tarjoaa tietotekniikan ratkaisuja ns. ”avaimet käteen” periaatteella, eli asiakas saa haluamansa laitteiston täysin käyttövalmiina haluamaansa kohteeseen.

Työn tavoitteena on luoda teoriaosuuden pohjalta markkinointisuunnitelma yritykselle ja etsiä sille samalla sopivimmat markkinointikeinot. Tällä hetkellä Saloplan toimii resurssien ylärajoilla. Yrityskasvu edellyttäisi käytännössä lisätyövoiman palkkaamista. Pitkän aikavälin tavoitteena on omien liiketilojen hankkiminen sekä liiketoiminnan levittäminen myös muualle Salon seudulle.

Toiminnallinen osuus pohtii tämän hetkisen taloustilanteen pohjalta, miten yritys voisi toteuttaa asetetut tavoitteet sekä parantaa markkina-asemaansa. Saatujen tulosten avulla yrityksellä on hyvä tilaisuus liiketoimintansa kuvan vahvistamiseen osoittamalla olevansa kilpailukykyinen ja pärjäämällä kilpailijoitaan paremmin nykyisessä taloustilanteessa. Saloplan on taantumasta huolimatta pystynyt säilyttämään markkina-asemansa, nuoren henkilökunnan myötä ennustamaan tulevia trendejä ja luomaan pysyviä asiakasuhteita. Markkinointisuunnitelman laadinnassa on käytetty hyväksi yrittäjien omia kokemuksia, tietoja ja alan kirjallisuutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste