Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

À la carte -ravintolan sisustussuunnitelma

Määttä, Minttu (2011)

 
Avaa tiedosto
Maatta_Minttu.pdf (12.93Mt)
Lataukset: 


Määttä, Minttu
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056332
Tiivistelmä
Nykypäivän kovassa kilpailussa toimivan ja samalla viihtyisän ravintolan suunnittelu on haastavaa. Monia asioita on otettava huomioon, jotta ravintolakokemus olisi asiakkaille miellyttävä. Ravintolasuunnittelun erilaiset säädökset ja normit on otettu huomioon tässä opinnäytetyössä, joka käsittelee lounas- ja à la carte -ravintolan sisustussuunnitelmaa. Tutkimuksen kohteena on vuonna 2012 valmistuvassa kauppakeskuksessa sijaitseva ravintolatila. Rakennuksen ja ravintolan tilasuunnitelman on tehnyt arkkitehtitoimisto HKP Oy.

Tutkimusosassa käydään läpi ravintolan historiaa ja ravintolan sisustussuunnittelun perusasioita sekä tarkastellaan tarkemmin asiakastiloja ja mitoituksia, baaria, paloturvallisuutta, akustiikkaa, valaistusta ja värejä. Tutkimuksessa on käytetty myös tapaustutkimusta ja tutkittu olemassa olevia ravintoloita. Tutkimusmenetelminä on käytetty haastatteluja, havainnointia, valokuvia ja kirjallista aineistoa.

Suunnitteluprosessi alkaa asiakkaalle esitellyillä kolmella konseptilla, joissa esitellään teemoja väreillä, kalusteilla, materiaaleilla ja muodoilla. Suunnittelu kehittyy kohti lopullista suunnitelmaa erilaisten toiminnallisten ja visuaalisten vaihtoehtojen kautta, jotka esitetään erilaisilla piirustuksilla ja kuvilla. Lopullinen suunnitelma on kahden konseptin yhdistelmä, joka on saavutettu vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste