Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnästä Facebookiin : näkökulmia markkinointiviestinnän mahdollisuuksista ja rajoituksista Facebookissa

Lappalainen, Oona (2011)

 
Avaa tiedosto
oona-050411-final.pdf (1.120Mt)
Lataukset: 


Lappalainen, Oona
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105096809
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on tullut yhä tärkeämpi osa yritysten markkinointiviestintää. Tässä opinnäytetyössä tutkitaan yrityksen mahdollisuuksia ja rajoituksia viestiä nykyisin ehkä tunnetuimmassa sosiaalisessa mediassa eli Facebook-sivustolla. Facebook luo uusia ja erilaisia mahdollisuuksia yritykselle tavoittaa nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat. Facebookin myötä yrityksille on avautunut uudenlainen tapa tuoda esille tuotteitaan tai palvelujaan. Facebook-markkinointiviestinnässä on muistettava, että sosiaalinen media on kaksisuuntainen. Kommunikointi ja keskustelu ovat sosiaalisen median tunnusmerkkejä.
Opinnäytetyössä on käytetty esimerkkeinä PR-toimisto HYPR Agencyn kanssa yhteistyössä toteutettuja Facebook-kampanjoita. Kampanjoista käy ilmi Facebook-markkinointiviestinnän mahdollisuuksia ja rajoituksia. Tässä opinnäytetyössä tutkimusmenetelmänä on laadullinen tutkimus. Empiirinen tutkimusosuus koostuu kahdesta selvityksestä, joista toisessa on analysoitu kahden onnistuneen kampanjan näkökulmasta Facebookin mahdollisuuksia ja rajoituksia markkinointiviestinnässä ja toisessa on tehty kysely sosiaalisen median ammattilaisille Facebookin ja yleisesti sosiaalisen median markkinointimahdollisuuksista sekä tulevaisuudesta. Koko opinnäytetyön tutkimusaineisto koostuu kirjallisista lähteistä, toteutettujen Facebook-kampanjoiden analysoinnista sekä asiantuntijahaastatteluista.
Johtopäätös on, että yrityksen kannattaa hyödyntää Facebookia markkinointiviestinnässään. Facebook on työkalusetti, joka antaa välineitä onnistuneeseen markkinointiviestintään. Facebook, kuten sosiaalinen media yleisesti, on osallistumista ja keskustelua, nopeaa reagointia ja hyödyn tuottamista kuluttajalle. Facebook-markkinointiviestintä on aikaavievää, kilpailu on kovaa ja Facebookin päivityksistä johtuen monet toiminnot muuttuvat nopeaan tahtiin. Facebook-markkinointiviestintä on kuitenkin osa nykyaikaa, eikä yrityksillä ei ole varaa jättäytyä pois sosiaalisesta mediasta, etenkään kuluttajapuolella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste