Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sinkkolan nuoriso- ja asukastalo nonformaalisena oppimisympäristönä : ”tää on hyvä tälläsena vanhanaikasena”

Heikkinen, Leena-Anneli (2011)

 
Avaa tiedosto
Heikkinen_Leena_Anneli.pdf (485.5Kt)
Lataukset: 


Heikkinen, Leena-Anneli
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105178231
Tiivistelmä
Nonformaalinen oppimisympäristö koostuu kasvatustavoitteista, rakenteellisista tekijöistä sekä pedagogisesta menetelmästä. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tuoda esille Sinkkolan nuoriso- ja asukastalon nuorten kävijöiden käsityksiä Sinkkolasta nonformaalisena oppimisympäristönä. Tutkimuksen tilaajana on Joensuun kaupungin nuorisotoimi.

Tutkimuksessa kehittämistavoitteena on selvittää, mitä nuorisotoimi voi tarjota nuorelle Sinkkolan nuoriso- ja asukastalon kotieläinpihan toiminnalla. Tutkimusta voidaan jatkossa hyödyntää Sinkkolan nuoriso- ja asukastalon toiminnan suunnitte-lemisessa ja sisällöllisessä kehittämisessä, sekä nuoriso- ja asukastalon työyhteisössä että Joensuun kaupungin nuorisotoimessa.

Tutkimuksessa on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Aineisto on kerätty puolistrukturoidulla lomakekyselyllä helmikuussa 2011. Aineisto koostuu kyselyyn osallistuneiden, iältään 10. – 19. vuotiaiden, Sinkkolan nuoriso- ja asukastalolla käyvien nuorten vastauksista. Kaikkiaan vastauksia kertyi 34 kappaletta. Aineisto analysoitiin teemoittelun keinoin.

Tutkimuksessa selvisi, että nuorten kokemana nonformaalin oppimisympäristön elementeistä tärkeimmäksi nousivat oppimisympäristön rakenteelliset tekijät; tila, jossa viettää vapaa-aikaa sekä sosiaali-muodoista vertaisryhmän tärkeys.

Kehittämistavoitteen mukaisesti Joensuun kaupungin nuorisotoimi voi huomioida Sinkkolan nuoriso- ja asukastalolla käyvien nuorten mielipiteitä ennen kaikkea nuorisotilan erityisyyden sekä vertaisryhmätoimintojen suunnittelussa. Sinkkolan kotieläinpihan monipuolisella toiminnalla nuorisotoimi voi tarjota nuorelle työllistymisen mahdollisuuden, yhteisöllisyyttä, elämyksiä sekä kosketuksen luontoon ja perinteeseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste