Tapahtuman visuaalinen ilme : Case: My Way 2010 -messut
Halonen, Marjukka (2011)
Halonen, Marjukka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060310899
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060310899
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa My Way 2010 -messujen visuaalinen ilme ja markkinointimateriaali My Way -messut on ilmainen tapahtuma 14-22-vuotiaille nuorille, nuorten kanssa toimiville sekä nuorten vanhemmille. Tapahtuma järjestettiin Jyväskylän Hipposhallissa 2.-3.11.2010 ja messujen teemoina olivat vaikuttaminen, aktiivisuus, osallisuus ja yrittäjyys. Näitä aiheita pyrittiin tuomaan esille myös tapahtuman visuaalisessa ilmeessä.
Opinnäytetyön toiminnallisen osan tuloksena ovat Internet-sivujen ulkoasu, juliste, esite, flyer, hupparien printit, tapahtumassa mukana olleiden nimilaput sekä pinssit, mainokset ja muut pienemmät painotuotteet. Työ jakautui 9kk ajalle ja se toteutettiin Adobe Creative Suite 4 – ohjelmistopaketin avulla.
Tapahtuman visuaalinen ilme sai pääosin positiivista palautetta ja se koettiin ennen kaikkea kohderyhmälleen sopivaksi. Tapahtumavieraille järjestettiin palautekysely josta saatujen tietojen avulla on mahdollista kehittää tapahtumasta ja sen visuaalisesta ulkoasusta jatkossa entistä parempi.
Opinnäytetyön toiminnallisen osan tuloksena ovat Internet-sivujen ulkoasu, juliste, esite, flyer, hupparien printit, tapahtumassa mukana olleiden nimilaput sekä pinssit, mainokset ja muut pienemmät painotuotteet. Työ jakautui 9kk ajalle ja se toteutettiin Adobe Creative Suite 4 – ohjelmistopaketin avulla.
Tapahtuman visuaalinen ilme sai pääosin positiivista palautetta ja se koettiin ennen kaikkea kohderyhmälleen sopivaksi. Tapahtumavieraille järjestettiin palautekysely josta saatujen tietojen avulla on mahdollista kehittää tapahtumasta ja sen visuaalisesta ulkoasusta jatkossa entistä parempi.