Lahtuan tilan markkinointi : Perehtyminen Internetin hyödyntämiseen
Korri, Aino (2011)
Korri, Aino
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060711388
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060711388
Tiivistelmä
Työn aihe saatiin Orivedellä sijaitsevan Lahtuan tilan emännältä Marjaana Lahtualta, joka järjestää maatilallaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin tähtääviä kursseja. Tilan tämän hetkinen markkinointi on ollut vähäistä ja siksi työtä ja tilan toimintaa tukemaan kehitettiin suunnitelma markkinoinnin ja yrityksen löydettävyyden toteuttamiseksi Internetiä ja sosiaalista mediaa apuna käyttäen. Tilalla rakenteilla olevasta holvisaunasta luotiin elämystuote elämyskolmion elementtejä apuna käyttäen.
Työn teoriaosuudessa perehdytään markkinoinnin suunnitteluun ja -kilpailukeinoihin, elämyksen tuottamiseen sekä sosiaalisen median osuuteen nykypäivän markkinoinnissa. Tilan palveluiden ja asiakaskohderyhmien kertominen helpottaa lukijaa muodostamaan tarkemman käsityksen tilan toiminnasta ja siihen vaadittavasta markkinointiosuudesta.
Tutkimus toteutettiin teemahaastattelulla ja haastattelun tulokset tukivat teoriaa toivotulla tavalla ja painottivat huomioon otettavia asioista. Internetin ja sosiaalisen median vaikutus nykyajan markkinoinnissa on merkittävä ja siksi suurin markkinaosuus on kohdistettava juuri yrityksen löydettävyyteen Internetin välityksellä. Lahtuan tila onnistui luomaan toistaiseksi rakenteilla olevasta holvisaunasta aisteja herättävän elämystuotteen, joka ansaitulla markkina-arvolla tulee tuottamaan tulevaisuudessa asiakkailleen mieleenpainuvia hetkiä kauniin luonnon keskellä.
Työn ohella valmistui Lahtuan tilan uudet Internetsivut, jonka graafisesta suunnittelusta vastasi Studio Grafico.
Työn teoriaosuudessa perehdytään markkinoinnin suunnitteluun ja -kilpailukeinoihin, elämyksen tuottamiseen sekä sosiaalisen median osuuteen nykypäivän markkinoinnissa. Tilan palveluiden ja asiakaskohderyhmien kertominen helpottaa lukijaa muodostamaan tarkemman käsityksen tilan toiminnasta ja siihen vaadittavasta markkinointiosuudesta.
Tutkimus toteutettiin teemahaastattelulla ja haastattelun tulokset tukivat teoriaa toivotulla tavalla ja painottivat huomioon otettavia asioista. Internetin ja sosiaalisen median vaikutus nykyajan markkinoinnissa on merkittävä ja siksi suurin markkinaosuus on kohdistettava juuri yrityksen löydettävyyteen Internetin välityksellä. Lahtuan tila onnistui luomaan toistaiseksi rakenteilla olevasta holvisaunasta aisteja herättävän elämystuotteen, joka ansaitulla markkina-arvolla tulee tuottamaan tulevaisuudessa asiakkailleen mieleenpainuvia hetkiä kauniin luonnon keskellä.
Työn ohella valmistui Lahtuan tilan uudet Internetsivut, jonka graafisesta suunnittelusta vastasi Studio Grafico.