Instagram-tilin luominen ja käyttöönotto Isännöintipalvelu Heikki Lahti Oy:lle
Haataja, Anniina (2020)
Haataja, Anniina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003093186
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003093186
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda toimeksiantajayritys Isännöintipalvelu Heikki Lahti Oy:lle toimiva ja käyttöön otettava Instagram-tili, jota voidaan hyödyntää jatkossa markkinointikanavana ja esimerkiksi tiedotuskanavana. Kehittämistehtävänä luodaan strategia Instagramin käyttöön. Tavoitteena on perehtyä strategiaan sisältöineen ja luoda siten oikeanlainen ja toimiva pohja toimeksiantajayrityksen Instagramtilille ja siellä tapahtuvalle markkinoinnille.
Työn teoriaosuudessa käydään läpi ensin markkinointi, sosiaalisen median kanavat sekä sosiaalisen median kanavan strategia John Smithin SOSTAC-toimintamallin mukaisesti. Toimeksiantajayrityksellä on tarve juuri sosiaalisen median kanavalle ja sen sisällöntuotannolle, joten aihetta käsitellään yrityksen näkökulmasta. Työssä käydään läpi SOSTAC-mallin mukaisesti tavoitteet, strategia, taktiikka, toimintatavat ja seuranta.
Empiirisessä osuudessa käsitellään SOSTAC-mallin osa-alueet yrityksen näkökulmasta ja luodaan käyttöönotettava Instagram-tili, johon luodaan esimerkkijulkaisut aikatauluineen. Työ toteutetaan kehittämistehtävänä, jossa luodaan yritykselle Instagram-tili ja otetaan se käyttöön sekä perehdytään sosiaalisen median kanavaan ja sen strategiaan.
Työn teoriaosuudessa käydään läpi ensin markkinointi, sosiaalisen median kanavat sekä sosiaalisen median kanavan strategia John Smithin SOSTAC-toimintamallin mukaisesti. Toimeksiantajayrityksellä on tarve juuri sosiaalisen median kanavalle ja sen sisällöntuotannolle, joten aihetta käsitellään yrityksen näkökulmasta. Työssä käydään läpi SOSTAC-mallin mukaisesti tavoitteet, strategia, taktiikka, toimintatavat ja seuranta.
Empiirisessä osuudessa käsitellään SOSTAC-mallin osa-alueet yrityksen näkökulmasta ja luodaan käyttöönotettava Instagram-tili, johon luodaan esimerkkijulkaisut aikatauluineen. Työ toteutetaan kehittämistehtävänä, jossa luodaan yritykselle Instagram-tili ja otetaan se käyttöön sekä perehdytään sosiaalisen median kanavaan ja sen strategiaan.