Imagotutkimus: HC Ässät Pori Oy
Lammi, Matias (2020)
Lammi, Matias
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003173580
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003173580
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on imagotutkimus, jonka toimeksiantajana toimi HC Ässät Pori Oy. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millainen on Porin Ässien imago ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat. Tarkoituksena oli kerätä arvokaslaatuista tietoa Porin Ässien toimistolle, jotta Ässät voisi tutkimuksen tuloksien avulla kehittää imagoon vaikuttavia osa-alueita kuten organisaation viestintää. Tätä kautta organisaatio voi parhaillaan kehittää brändiä.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella netissä. Lomaketta markkinoitiin Porin Ässien verkkosivuilla, Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä. Vastauksia kertyi yhteensä seitsemän vuorokauden aikana 1 102. Kyselyssä käytettiin monivalintakysymyksiä ja vapaita tekstikenttiä.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että Porin Ässien imago on melko vahvalla ja hyvällä pohjalla. Pienet vastoinkäymiset eivät hetkauta vuosikymmenien aikana rakentunutta imagoa kovin paljoa. Tutkimuksessa vahvasti esille tulleita seikkoja olivat erityisesti periksiantamattomuus, yhteisöllisyys, taistelu, asenne, logo, Isomäki Areena ja perinteikkyys. This thesis is image survey for HC Ässät Pori Oy. The purpose of this surveys was to find out, what is the image of Porin Ässät and which factors affect it. The goal was to collect valuable information for agency of Porin Ässät, so that they could develop those factors that influence on the image, for example communications. In that way they could also develop the whole brand of the company.
The study was made as a quantitative study. The survey was only online. Porin Ässät marketed this thesis on their websites, Facebook, Instagram and Twitter. We were able to get 1 102 answers for the survey during seven days. In the survey were used multiplechoice questions and free text fields.
From the result of the study we are able to be concluded that the image of Porin Ässät is quite strong and good. Small problems do not faze the image that has been built up over decades. Strongly highlighted issues in the results were strong attitude until the end, community, commitment, logo, Isomäki Areena and traditions.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella netissä. Lomaketta markkinoitiin Porin Ässien verkkosivuilla, Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä. Vastauksia kertyi yhteensä seitsemän vuorokauden aikana 1 102. Kyselyssä käytettiin monivalintakysymyksiä ja vapaita tekstikenttiä.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että Porin Ässien imago on melko vahvalla ja hyvällä pohjalla. Pienet vastoinkäymiset eivät hetkauta vuosikymmenien aikana rakentunutta imagoa kovin paljoa. Tutkimuksessa vahvasti esille tulleita seikkoja olivat erityisesti periksiantamattomuus, yhteisöllisyys, taistelu, asenne, logo, Isomäki Areena ja perinteikkyys.
The study was made as a quantitative study. The survey was only online. Porin Ässät marketed this thesis on their websites, Facebook, Instagram and Twitter. We were able to get 1 102 answers for the survey during seven days. In the survey were used multiplechoice questions and free text fields.
From the result of the study we are able to be concluded that the image of Porin Ässät is quite strong and good. Small problems do not faze the image that has been built up over decades. Strongly highlighted issues in the results were strong attitude until the end, community, commitment, logo, Isomäki Areena and traditions.