Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma: Case Vaasa Festival

Huhtanen, Veronica (2020)

Avaa tiedosto
Sosiaalisen Median Markkinointisuunnitelma Case Vaasa Festival-1.pdf (10.86Mt)
Lataukset: 


Huhtanen, Veronica
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004094824
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajan toimi tapahtuma-alan yritys Nordic Live Productions, joka järjestää muun muassa Vaasa Festival festivaalin. Tapahtumamarkkinoinnissa sosiaalisella medialla on suuri rooli, sillä se on usein tapahtumien pääasiallinen kanava vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa. Työn tavoitteena on sitouttaa seuraajia tehokkaammin sosiaalisen median kanavissa ja luoda monipuolisempaa sisältöä sekä selvittää minkälaisesta sisällöstä seuraajat pitävät.
Teoreettinen pohja aiheelle luodaan käsittelemällä markkinointisuunnitelman, markkinointiviestinnän, digitaalisen markkinoinnin sekä sosiaalisen median termejä ja vaikutuksia. Näiden asiakokonaisuuksien kautta siirrytään tutkimaan toimeksiantajan aikaisempia toimia, joiden pohjalta luodaan markkinointisuunnitelma, jolla päästään asetettuihin tavoitteisiin. Opinnäytetyön keskeisimpiä menetelmiä ovat keskiarvojen vertaileminen sekä havainnointi, joiden avulla analysoidaan toteutuksen onnistumista sosiaalisesta mediasta saatujen arvojen kautta.
Tuloksista huomataan, että keskeisiä asioita sosiaalisen median onnistumisen kannalta ovat muun muassa julkaisutahti, julkaisuiden sisältö sekä kanavien roolien hahmottaminen ja oikein hyödyntäminen. Sosiaalisessa mediassa tulee tuntea
kohderyhmänsä, sillä se mikä koetaan toimivana, on täysin seuraajista kiinni. Näin ollen sosiaalisen median tuottaminen on prosessi, jota tulee kehittää jatkuvasti.
 
This thesis was assigned by Nordic Live Productions, which arranges Vaasa Festival among other events. Social media has a huge role in event marketing, because it is the only channel to interact with the customers actively. The main goal of this thesis is to engage the followers more effectively, create diverse content and analyze what kind of content is the most effective.
In the theoretical section of this thesis we will process terms like marketing plan, marketing communications, digital marketing and social media to create base for the subject. With these terms in mind we will move along to considering previous actions on social media, so we can create new marketing plan for Vaasa Festival and reach the main goals. The most essential methods of the thesis are comparison and observation which will be used to analyze the success of the social media.
From the results we can notice that essential things to succeed on social media are regular release pace, the content and understanding the different channels. It is also important to know your audience on social media, because they are the ones who decide which content is efficient. With that been said social media marketing is a process which needs to be improved constantly.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste