Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Customer approach in the relocation of spare part warehouse

Mäki-Torkko, Erkki (2011)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Maki-Torkko_Erkki.pdf (789.3Kt)
Lataukset: 


Mäki-Torkko, Erkki
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092013128
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä keskitytään kansainvälisillä markkinoilla toimivan yksikön logistisen keskittämispäätöksen ja sen seurauksena aiheutuvan tuotteiden varaosavaraston fyysisen siirron suunnitteluun ja asiakasnäkökulman huomioimiseen siirron aikana ja sen jälkeen.

Tutkimus perustuu olemassa olevan muuttosuunnitelman analysointiin ja on luonteeltaan empiirinen. Tavoitteena on kuvata yksikön eri tilaus-toimitusprosessin osa-alueet, suunniteltu toiminta muuton aikana ja muuton ennakoidut vaikutukset asiakkaan palvelukokemuksiin. Työ jakaantuu kahteen osaan. Muuton aiheuttamien toimitushäiriöiden estämisen huomiointi muuttosuunnitelmassa on olennainen osa työn sisältöä. Toisaalta muuton jälkeisen tulevan toiminnan tehokkuuden arviointi ja mahdolliset uudet palvelusisällöt muodostavat oman kokonaisuutensa.

Työssä kuvattu muuttohanke on taloudellisesti erittäin merkittävä. Muuton aiheuttamat liiketoiminnalliset riskit ovat suuret. Häiriötön toiminta muuton aikana ei todennäköisesti ole mahdollista. Uusi toimintaympäristö ja uusi organisaatio asettavat suuria haasteita, mutta logistinen tehokkuus tarjoaa myös yritykselle mahdollisuuden erottautua kilpailijoista. Varaosapalvelun järjestäminen tauottomana muuton aikana ja saattaminen nopeasti vähintään muuttoa edeltävälle tasolle muuton jälkeen on haaste, jossa asiakas lopulta päättää onnistumisesta. Logistisen suorituksen mittaaminen antaa työkalun toiminnan arvioinnille ja osoittaa palvelun kehittämiskohteet.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste