Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Helsingin sarjakuvafestivaalien kehittäminen 2007-2009

Salo, Juho (2009)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Salo_Juho.pdf (1.993Mt)
Lataukset: 


Salo, Juho
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906013527
Tiivistelmä
Tämän projektin tavoitteena oli hahmottaa Helsingin sarjakuvafestivaalien myyntialueen ja sitä ympyröivien tilojen toteutus vuonna 2008. Lähtökohtana käytettiin vuotta aiemmin tehtyä kävijäkyselyä. Opinnäytteen tarkoituksena oli selvittää miten myyntialueen kävijätyytyväisyyttä voidaan parantaa käymällä läpi usein esille tulleita ongelmakohtia ja miettimällä niihin sopivia ratkaisuja. Toissijaisesti tavoitteena oli kasvattaa festivaalien kävijämäärää noin tuhannella ihmisellä. Opinnäytteessä selvitetään myös kuinka vuoden 2008 festivaalit onnistuivat ja miten kävijäpalaute vuosilta 2007 ja 2008 voisi auttaa vuoden 2009 festivaalien toteutusta.

Teoriaosuudessa käsitellään projektisuunnitelmaa ja prosessihallintaa.

Tutkimuksen tiedonkeruussa on käytetty kävijäkyselyä, näytteilleasettajien kirjeenvaihdossa esittämiä toiveita, odotuksia ja mielipiteitä festivaalien onnistumiseen ja onnistumisesta heidän näkökulmastaan.

Tutkimuksessa käsiteltiin kävijöiden odotuksia festivaalien suhteen sekä kartoitettiin odotusten ja todellisuuden eroavaisuuksia; mitä kävijät odottivat ja halusivat festivaaleilta ja miten nämä odotukset käyvät yksiin muiden sidosryhmien ja varsinkin näytteilleasettajien tarpeiden kanssa.

Vuoden 2008 festivaaleilla nuorison ja japanilaisen sarjakuvan harrastajien tarpeet yritettiin ottaa paremmin huomioon. Uusien kohderyhmien tuntemattomuus ja useiden kävijäsegmenttien huomioonotto aiheutti paikoittain kuitenkin ongelmia. Muun muassa näytteilleasettajien valinnat eivät olleet aina täysin onnistuneet, aiheuttaen muun muassa tarjonnan päällekkäisyyttä.

Tulosten perusteella nuorison ja japanilaisen sarjakuvan ympärille keskittyvä ohjelma päätettiin keskittää yhdelle päivälle ja järjestää erillisessä tilassa. Uusi tila ja ohjelma markkinoidaan erillisen Mangapäivä-nimen alla, ja sen järjestelyt ulkoistettiin aihepiirin paremmin tunteville ihmisille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste