Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysten kiinnostus ja tavoitteet tapahtumayhteistyöhön Etelä-Pohjanmaan alueella

Vaahtera, Julia (2020)

 
Avaa tiedosto
Vaahtera_Julia.pdf (845.6Kt)
Lataukset: 


Vaahtera, Julia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005057182
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin yrityksien ja tapahtumien välisen yhteistyön haasteisiin, hyötyihin sekä minkälaista yhteistyötä yritykset tulevaisuudessa ovat valmiita tekemään. Työn tavoitteena oli selvittää, kuinka Etelä-Pohjanmaalla yritykset tekevät yhteistyötä erityisesti tapahtumien kanssa ja kuinka yritykset ovat tulevaisuudessa valmiita lähtemään mukaan yritysyhteistyöhön. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli toteuttaa sekä haastattelu- että kyselytutkimus eri alojen toimijoille. Tutkimuksen avulla selvitettiin yritysten kiinnostusta tapahtumayhteistyötä kohtaan.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa kerrotaan lukijalle sponsoroinnin määritelmästä, tapahtumayhteistyön haasteista ja onnistumisista sekä sponsoroinnin tämän hetkisestä tilanteesta.

Opinnäytetyön empiirinen osuus toteutettiin kysely- sekä haastattelututkimuksena. Kyselyyn osallistui 29 yritystä Etelä-Pohjanmaan alueelta, erityisesti Seinäjoen seudulta. Ajankohtaisen näkökulman saamiseksi opinnäytetyössä haastateltiin kaksi alueella toimivan yrityksen edustajaa. Kysely ja haastattelut toteutettiin kevään 2020 aikana. Tutkimustulosten mukaan tällä hetkellä onnistuneeseen tapahtumayhteistyöhön vaikuttavat yhteisten tavoitteiden ymmärtäminen, brändin vahvistaminen sekä osapuolten välinen sujuva viestintä.
 
The thesis aimed to research the relationship between companies and events. Especially the complications, benefits, and future implications of cooperation between companies and events were explored. The primary points of interest were to uncover how companies located in South Ostrobothnia, Finland, collaborate with events, and how companies are prepared to establishing collaborative relationships in the future.

The theoretical part of the thesis enlightens the reader on the definition of sponsorship, the shortcomings and benefits of event collaboration, as well as the current state of sponsorships.

The empirical part of the thesis was conducted with a questionnaire survey and interviews. 29 different companies located in South Ostrobothnia, especially in the Seinäjoki area, participated in the survey. In addition, to gain a current point of view on the issue, two company representatives were interviewed. The survey and interviews were conducted in the spring of 2020. Based on the results of the study, it was discovered that, at the current time, factors such as understanding the common goals, strengthening the brand of the company, and effective communication between the parties is of great importance for successful event collaboration.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste