Original Sokos Hotel Lakeus: Videomainokset ja niiden tuottaminen sosiaaliseen mediaan
Ylinen, Anni (2020)
Ylinen, Anni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118260
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118260
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö sisältää videotuotannon sekä kirjallisen osuuden. Videotuotanto koostuu kolmesta sosiaalisen median markkinointiin tarkoitetusta videosta, jotka tuotettiin Original Sokos Hotel Lakeuden palveluista. Videot sisältävät ravintolan, pubin sekä kokoustilojen audiovisuaalisen esittelyn. Esittelyt koostuvat itse tilasta sekä sen sisällä tuotetuista palveluista. Opinnäytetyöni kirjallinen osuus käsittelee kyseisen tuotannon eri vaiheita.
Opinnäytetyöni kirjallisessa osuudessa käsittelen mainosvideoiden eri osa-alueita, perehtyen tarkemmin juuri sosiaalisen median markkinointiin suunnattuihin mainosvideoihin. Tutkin mainosvideoiden eri tyylejä ja vaikutuskeinoja aikaisempaa tietoa hyödyntäen sekä pohdin tehokkaimpia ratkaisuja juuri sosiaalisen median markkinointiin. Tarkastelen aihetta myös tuotantoni näkökulmasta. Läpikäyn tuotannon eri vaiheita tapaustutkimuksen näkökulmasta sekä tutkin markkinointivideon määritelmää, vaikutuskeinoja ja huomioitavia seikkoja aikaisempia verkkolähteitä ja kirjallisuutta hyödyntäen. Erittelen ja läpikäyn tuotannon eri vaiheet sekä analysoin työn lopussa tuotannon kokonaisuutena.
Pyrin työssäni ilmentämään markkinointivideon tyylejä, tyylilajeja ja vaikutuskeinoja yleisestä näkökulmasta ja tuomaan esiin keinot, jotka ovat tehokkaimpia juuri sosiaalisen median markkinointiin. Käyn läpi eri sosiaalisen median alustoja: mitkä niistä ovat tällä hetkellä tehokkaita ihmisten tavoittamiseen sekä millaiset sosiaalisen median kanavat ovat tällä hetkellä minkäkin käyttäjäkunnan suosiossa. Toimeksiantajalle tuotetuissa mainosvideoissa pyrin luomaan tehokkaan tuotteen sosiaalisen median markkinointiin, kyseisiä keinoja hyödyntäen.
Opinnäytetyöni kirjallisessa osuudessa käsittelen mainosvideoiden eri osa-alueita, perehtyen tarkemmin juuri sosiaalisen median markkinointiin suunnattuihin mainosvideoihin. Tutkin mainosvideoiden eri tyylejä ja vaikutuskeinoja aikaisempaa tietoa hyödyntäen sekä pohdin tehokkaimpia ratkaisuja juuri sosiaalisen median markkinointiin. Tarkastelen aihetta myös tuotantoni näkökulmasta. Läpikäyn tuotannon eri vaiheita tapaustutkimuksen näkökulmasta sekä tutkin markkinointivideon määritelmää, vaikutuskeinoja ja huomioitavia seikkoja aikaisempia verkkolähteitä ja kirjallisuutta hyödyntäen. Erittelen ja läpikäyn tuotannon eri vaiheet sekä analysoin työn lopussa tuotannon kokonaisuutena.
Pyrin työssäni ilmentämään markkinointivideon tyylejä, tyylilajeja ja vaikutuskeinoja yleisestä näkökulmasta ja tuomaan esiin keinot, jotka ovat tehokkaimpia juuri sosiaalisen median markkinointiin. Käyn läpi eri sosiaalisen median alustoja: mitkä niistä ovat tällä hetkellä tehokkaita ihmisten tavoittamiseen sekä millaiset sosiaalisen median kanavat ovat tällä hetkellä minkäkin käyttäjäkunnan suosiossa. Toimeksiantajalle tuotetuissa mainosvideoissa pyrin luomaan tehokkaan tuotteen sosiaalisen median markkinointiin, kyseisiä keinoja hyödyntäen.