Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Seppon käyttäjäryhmän käytettävyysarviointi ja ratkaisuehdotukset käyttäjäkokemuksen parantamiseksi

Alkio, Onni (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö - Seppon käyttäjäryhmän käytettävyysarviointi ja ratkai-suehdotukset käyttäjäkokemuksen parantamiseksi.pdf (913.4Kt)
Lataukset: 


Alkio, Onni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005118317
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan toimeksiantaja Lentävä Liitutaulu Oy:n digitaalisen oppimisalustan, Seppon, käytettävyyttä yhden käyttäjäryhmän näkökulmasta ja pohditaan ratkaisuehdotuksia käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Tutkittava käyttäjäryhmä on Seppolla tehtyjen sponsoroitujen opetuspelien käyttäjät. Työn tavoitteena on saada selville sponsoroitujen opetuspelien käytettävyysongelmia ja pohtia uusia ratkaisumalleja tuotteen käyttäjäkokemuksen parantamiseksi.

Seppo on kouluille ja yrityksille myytävä tuote, jolla käyttäjät pystyvät luomaan oppimispelejä. Käyttäjät asettavat peleihin pelikartan, tehtäviä ja lisäasetuksia. Pelaajat kirjautuvat peliin sisään ja suorittavat sen sisällön omilla laitteillaan. Seppossa on paljon erilaisia ominaisuuksia, jotka tuovat syvyyttä pelaamiseen. Monet erilaiset toiminnot tekevät kuitenkin tuotteen opettelusta ja käytöstä haastavampaa. Toimeksiantaja Lentävä Liitutaulu Oy haluaa tehdä tuotteen käytöstä helpompaa ja vähentää käyttäjien työmäärää sen parissa.

Tutkittava käyttäjäryhmä, sponsoroidun pelin lataajat, ovat käyttäjiä, jotka eivät itse luo peliä, vaan saavat valmiin pelin käyttöönsä Seppon asiakasorganisaatiolta, kuten Suomen Punaiselta Ristiltä.

Työn teoriaosuus kirjoitetaan käyttäen avuksi tietokirjastoja. Seppon käytettävyyden tutki-musta varten toteutetaan käyttäjille käyttäjähaastattelut ja käytettävyystestit. Kerätyn taustatiedon ja tutkimustulosten pohjalta suunnitellaan käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ratkaisuehdotuksia, kuten käyttöohjeet ja prototyyppi ohjeistetusta tuotteen käytöstä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste