Brändi Savon Nuorten Yrittäjien toiminnassa
Golovinskaia, Jana (2020)
Golovinskaia, Jana
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912432
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051912432
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee Savon Nuorten Yrittäjien brändiä ja sen kehitystä. Tavoitteena oli kyselyn perusteella selvittää Savon Nuorten Yrittäjien jäsenien ja ei-jäsenien kokemuksia järjestön toiminnasta ja löytää mahdollisia kehityksen kohteita.
Opinnäytetyössäni käytin toteuttamaani kyselyä, joka tapahtui Webropolin kautta. Kysely oli kvantitatiivinen ja otanta koostui Savon Nuorten Yrittäjien jäsenistä ja ei-jäsenistä. Tuloksena sain tietoa mielipiteistä ja kehittämisen kohteista. Kysely auttoi ymmärtämään mikä tilanne oikeasti on ja mitä kehitettävää Savon Nuorilla Yrittäjillä on.
Keskeisempänä tuloksena totesin, että Savon Nuoret Yrittäjät ovat kehittäneet brändiään oikeaan suuntaan, sillä näkyvyys on tavoittanut potentiaalisia jäseniä. On kuitenkn muistettava, että brändiä seurataan koko ajan ja sitä on ylläpidettävä positiivisena kokemuksena.
Jatkossa olisi hyvä tehdä samantyyppisiä kyselyitä ja seurata jäsenten tyytyväisyyttä ja kehitysideoita, sillä järjestö toimii juuri heitä varten. Yksittäiset haastattelut voisivat antaa enemmän konkreettisia vastauksia ja ideoita, kuin kyselylomake Webropolin kautta.
Opinnäytetyössäni käytin toteuttamaani kyselyä, joka tapahtui Webropolin kautta. Kysely oli kvantitatiivinen ja otanta koostui Savon Nuorten Yrittäjien jäsenistä ja ei-jäsenistä. Tuloksena sain tietoa mielipiteistä ja kehittämisen kohteista. Kysely auttoi ymmärtämään mikä tilanne oikeasti on ja mitä kehitettävää Savon Nuorilla Yrittäjillä on.
Keskeisempänä tuloksena totesin, että Savon Nuoret Yrittäjät ovat kehittäneet brändiään oikeaan suuntaan, sillä näkyvyys on tavoittanut potentiaalisia jäseniä. On kuitenkn muistettava, että brändiä seurataan koko ajan ja sitä on ylläpidettävä positiivisena kokemuksena.
Jatkossa olisi hyvä tehdä samantyyppisiä kyselyitä ja seurata jäsenten tyytyväisyyttä ja kehitysideoita, sillä järjestö toimii juuri heitä varten. Yksittäiset haastattelut voisivat antaa enemmän konkreettisia vastauksia ja ideoita, kuin kyselylomake Webropolin kautta.