Visuaalisten efekti -elementtien sulava animointi : case : If Monopoly was an anime
Kivelä, Waltteri (2020)
Kivelä, Waltteri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052213038
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052213038
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutki, mitä on sulava digitaalinen efektianimaatio. Sen tavoitteena oli selvittää, mitkä liikkeen elementit tekevästä sulavasta animaatiosta sulavan. Teos tutki opinnäytekysymystä Disneyn animaatioteorian, nykytekniikan sekä kirjoittajan omien havaintojen kautta. Kirjoittajan havainnot perustuivat hänen editoimansa lyhytelokuvan If Monopoly Was An Anime aikana tehtyihin animaatiohavaintoihin.
Opinnäytetyö alkaa sulavan animaation elementtien purusta, jatkuu niiden soveltamiseen videokäsittelyohjelmassa ja päättyy elementtien osuuteen kirjoittajan lyhytelokuvassa. Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytettiin artikkeleita, kirjallisia lähteitä sekä kirjoittajan omia havaintoja animoinnista.
Opinnäytetyön johtopäätös oli, että sulava digitaalinen efektianimaatio koostuu kahdeksasta eri liikkeen elementistä. Kehittämisehdotuksena opinnäytetyölle oli, että siinä olisi voinut käyttää enemmän ammattilaishaastatteluja lähteinä.
Opinnäytetyö alkaa sulavan animaation elementtien purusta, jatkuu niiden soveltamiseen videokäsittelyohjelmassa ja päättyy elementtien osuuteen kirjoittajan lyhytelokuvassa. Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytettiin artikkeleita, kirjallisia lähteitä sekä kirjoittajan omia havaintoja animoinnista.
Opinnäytetyön johtopäätös oli, että sulava digitaalinen efektianimaatio koostuu kahdeksasta eri liikkeen elementistä. Kehittämisehdotuksena opinnäytetyölle oli, että siinä olisi voinut käyttää enemmän ammattilaishaastatteluja lähteinä.