Musiikin opiskelijan (AMK) opiskelun aikainen palaute ja kokemus palautteesta
Widemark, Atte (2020)
Widemark, Atte
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513557
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513557
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli musiikin opiskelijan (AMK) opiskelun aikainen palaute ja kokemus palautteesta. Työn tarkoituksena oli selvittää Suomen ammattikorkeakoulujen pop/jazz-musiikin opiskelijoiden kokemuksia saadusta palautteesta, sekä miten he ovat käsitelleet sitä musiikin opiskelujensa aikana.
Opinnäytetyössä aineisto kerättiin kyselytutkimuksella, johon vastasi 9 henkilöä. Kyselytutkimuksen kohderyhmänä olivat AMK-tason pop/jazz-puolen musiikin alan opiskelijat. Työn teoriaosuudessa keskeisinä käsitteinä ovat palaute ja arviointi.
Kyselytutkimukseen vastanneiden vähäisen määrän perusteella tutkimuksen tuloksista ei voida tehdä yleisiä johtopäätöksiä. Vastausten perusteella voidaan kuitenkin todeta, että opiskelijat olivat kokeneet opiskelujensa aikana enimmäkseen positiivista ja rakentavaa palautetta. Vastauksista näkyi lisäksi, miten opiskelijat arvostivat sanallisesti ja suullisesti sekä kirjallisesti annettua palautetta.
Opinnäytetyössä aineisto kerättiin kyselytutkimuksella, johon vastasi 9 henkilöä. Kyselytutkimuksen kohderyhmänä olivat AMK-tason pop/jazz-puolen musiikin alan opiskelijat. Työn teoriaosuudessa keskeisinä käsitteinä ovat palaute ja arviointi.
Kyselytutkimukseen vastanneiden vähäisen määrän perusteella tutkimuksen tuloksista ei voida tehdä yleisiä johtopäätöksiä. Vastausten perusteella voidaan kuitenkin todeta, että opiskelijat olivat kokeneet opiskelujensa aikana enimmäkseen positiivista ja rakentavaa palautetta. Vastauksista näkyi lisäksi, miten opiskelijat arvostivat sanallisesti ja suullisesti sekä kirjallisesti annettua palautetta.