Studio OLO kauneuskeskuksen asiakastyytyväisyys
Saarnia, Noora (2020)
Saarnia, Noora
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513277
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513277
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely Turussa sijaitsevaan Studio OLO kauneuskeskukseen. Tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tämänhetkistä tyytyväisyyttä liikkeeseen ja sen palvelun laatuun. Lisäksi tavoitteena oli selvittää mahdollisia kehittämisen kohteita.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin kauneudenhoitoalaa, palvelun laatua sekä asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Empiirisessä osuudessa toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely. Aineisto kerättiin paperisella lomakekyselyllä, joka oli täytettävissä liikkeellä. Vastauksia saatiin yhteensä 70 kappaletta. Kyselyn tulokset käsiteltiin ja analysoitiin Excelin avulla.
Kyselystä saatiin tietoa asiakastyytyväisyyden tämänhetkisestä tilasta. Tulosten perusteella voidaan todeta asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Opinnäytetyöllä saatiin selville, että palvelu koetaan laadukkaana ja odotusten mukaisina. Varsinaisia kehitysehdotuksia ei noussut esille, koska tulokset olivat lähinnä positiivisia. Asiakastyytyväisyyden kehittymisen seuranta on kuitenkin suositeltavaa myös jatkossa.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin kauneudenhoitoalaa, palvelun laatua sekä asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Empiirisessä osuudessa toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely. Aineisto kerättiin paperisella lomakekyselyllä, joka oli täytettävissä liikkeellä. Vastauksia saatiin yhteensä 70 kappaletta. Kyselyn tulokset käsiteltiin ja analysoitiin Excelin avulla.
Kyselystä saatiin tietoa asiakastyytyväisyyden tämänhetkisestä tilasta. Tulosten perusteella voidaan todeta asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Opinnäytetyöllä saatiin selville, että palvelu koetaan laadukkaana ja odotusten mukaisina. Varsinaisia kehitysehdotuksia ei noussut esille, koska tulokset olivat lähinnä positiivisia. Asiakastyytyväisyyden kehittymisen seuranta on kuitenkin suositeltavaa myös jatkossa.