Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mestis-seurojen sponsorointi muutokset 2010–2020

Metsola, Ilari (2020)

 
Avaa tiedosto
Mestis-seurojen sponsorointi muutokset 2010–2020.pdf (566.8Kt)
Lataukset: 


Metsola, Ilari
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814895
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Mestis-seurojen sponsorointi. Työ on produktiivinen eli toiminnallinen opinnäytetyö. Työn tavoitteena on tutkia muutaman Mestis-seuran sponso-roinnissa tapahtuneita muutoksia vuosien 2010–2020 välisenä aikana sekä mitä lisäarvoa Mestis-seurat voivat tuottaa yhteistyökumppaneilleen. Mestis-seurojen sponsoroinnin tilan-netta tutkimuksessa tarkastellaan kysymyksistä, jotka ovat esitetty seurojen taloudesta vastaaville toimihenkilöille.Työn teoreettisessa osiossa käsiteltiin sponsorointia yleisesti, jonka lisäksi teoriassa pe-rehdyttiin urheilumarkkinointiin, urheilusponsorointiin sekä yhteiskuntavastuullisuuteen ur-heilusponsoroinnissa. Teoriaosuuden aineistona käytettiin aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä sähköisiä lähteitä.Tutkimuksen empiirinen osio on toteutettu käyttämällä kvalitatiivista eli laadullista menetel-mää. Tutkimusaineistoa hankittiin henkilökohtaisilla puhelin-ja sähköpostihaastatteluilla, muiden Mestis-seurojen vertailemisella sekä tutkimuksessa hyödynnettiin omaa havain-nointia lajin tapahtumissa. Haastattelut toteutettiin haastattelemalla kolmea Mestis-seuraa sekä Mestistä. Tutkimustuloksena todetaan, että Mestis-seurat ovat riippuvaisia sponsorien tuesta sekä itse sarjan taloudellisesta hyvinvoinnista. Seurojen suurimmat tulonlähteet ovat yhteistyö-kumppanit, joiden kanssaan sponsorointimuodot ja niitä koskevat odotukset ovat muuttu-neet suuresti. Konkreettisuus korostuu nykypäivänä yhteistyössä entistä enemmän ja sitä osataan vaatia enemmän seuroilta. Seuroilla on perinteisen näkyvyyden lisäksi tarjota eri-laisia kohdennettuja palveluita yhteistyökumppaneilleen sekä heidän kanssaan on järjes-tetty ja tullaan järjestämään yhteiskuntavastuullisia kampanjoita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste