TAPAHTUMATURVALLISUUDEN MERKITYS ASIAKASKOKEMUKSEN MUODOSTUMISESSA – CASE: M19
Salomaa, Miika; Kanninen, Alpo (2020)
Salomaa, Miika
Kanninen, Alpo
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216334
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216334
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena oli selvittää asianmukaisesti huomioidun ja suunnitellun tapahtumaturvallisuuden suhdetta positiivisen asiakaskokemuksen muodostumiseen tapahtumatuotannossa. Työn tuloksena syntyi turvallisen tapahtuman järjestämisopas LAB-ammattikorkeakoulun Lahden NiemiCampuksen Mukkulankatu 19-kiinteistöön (M19). Työ toteutettiin LAB-ammattikorkeakoulun toimeksiannosta.
Työn tietopohja koostuu tapahtumaprojektin yleisistä elementeistä, tapahtumaturvallisuuden osa-alueista sekä asiakaskokemuksen muodostumisesta tapahtumissa. Teoriaosuuden tiedonhankinta koostui kirjallisista lähteistä ja verkkolähteistä sekä asiantuntijahaastatteluista.
Kerätyn tiedon perusteella pystyttiin osoittamaan selkeä yhteneväisyys tapahtumaturvallisuuden ja asiakaskokemuksen välillä. Kävi myös ilmi, ettei tapahtumaturvallisuuden sekä asiakaskokemuksen muodostumisen suhdetta ole suurissa määrin tutkittu. Koronaviruspandemian aikana työn merkityksellisyys korostui huomattavasti.
Työn tietopohja koostuu tapahtumaprojektin yleisistä elementeistä, tapahtumaturvallisuuden osa-alueista sekä asiakaskokemuksen muodostumisesta tapahtumissa. Teoriaosuuden tiedonhankinta koostui kirjallisista lähteistä ja verkkolähteistä sekä asiantuntijahaastatteluista.
Kerätyn tiedon perusteella pystyttiin osoittamaan selkeä yhteneväisyys tapahtumaturvallisuuden ja asiakaskokemuksen välillä. Kävi myös ilmi, ettei tapahtumaturvallisuuden sekä asiakaskokemuksen muodostumisen suhdetta ole suurissa määrin tutkittu. Koronaviruspandemian aikana työn merkityksellisyys korostui huomattavasti.