Uuden asiakkaan onboarding-prosessin kehittäminen
Karhu, Jeremi (2020)
Karhu, Jeremi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216303
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216303
Tiivistelmä
Tämän lopputyö keskittyy Phorest Finlandin onboarding-prosessin kehittämiseen. Phorest Finlandin onboarding prosessi on ollut vailla vastuuhenkilöä ja tämä on altistanut prosessin virheille sekä tehnyt siitä tehottoman.
Kuvaus nykytilasta tehtiin haastattelemalla prosessin avainrooleissa toimivia henkilöitä. Haastatteluista saadun tiedon perusteella tehtiin prosessille nykytila-analyysi, jossa prosessi kuvattiin ja kehitysmahdollisuudet saatiin selville. Kehitysmahdollisuuksiin perustuen tehtiin kirjallisuustutkimus, jossa tutustuttiin hyviin käytäntöihin. Hyvistä käytännöistä tutustuttiin prosessien mallintamiseen sekä prosessien parantamiseen. Hyvistä käytännöistä muodostettiin käsitekehys, jota käytettiin parannusehdotusten muodostamisessa.
Parannukset tehtiin nykytila-analyysissä selvinneiden kehitysmahdollisuuksien perusteella hyödyntäen kirjallisuustutkimuksessa muodostettua käsitekehystä. Kokonaisuudessaan opinnäytetyön tuloksia voidaan käyttää toiminnan kehitykseen.
Kuvaus nykytilasta tehtiin haastattelemalla prosessin avainrooleissa toimivia henkilöitä. Haastatteluista saadun tiedon perusteella tehtiin prosessille nykytila-analyysi, jossa prosessi kuvattiin ja kehitysmahdollisuudet saatiin selville. Kehitysmahdollisuuksiin perustuen tehtiin kirjallisuustutkimus, jossa tutustuttiin hyviin käytäntöihin. Hyvistä käytännöistä tutustuttiin prosessien mallintamiseen sekä prosessien parantamiseen. Hyvistä käytännöistä muodostettiin käsitekehys, jota käytettiin parannusehdotusten muodostamisessa.
Parannukset tehtiin nykytila-analyysissä selvinneiden kehitysmahdollisuuksien perusteella hyödyntäen kirjallisuustutkimuksessa muodostettua käsitekehystä. Kokonaisuudessaan opinnäytetyön tuloksia voidaan käyttää toiminnan kehitykseen.