Peliprototyypin visuaalinen kehitys VR-laitteelle
Ijäs, Jussi (2020)
Avaa tiedosto
Pelin prototyypistä läpileikkaava videoesittely.
Lataukset:
Ijäs, Jussi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517277
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517277
Tiivistelmä
Opinnäytetyö seuraa prototyypin visuaalista rakennusprosessia VR-laitteelle tarkoitetussa pelissä. Työ oli Virtual Dawn -yritykselle tilattu toimeksianto, jossa roolini oli pääasiassa tuottaa 3D-malleja, 2D-grafiikkaa, pelisuunnittelua sekä pelinrakentamista Unity-pelinkehitysohjelmassa.
Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa esittelykelpoinen minimituote, joka voidaan esitellä kiinnostuneille julkaisijoille jatkokehitystä varten. Pelin viimeistelyä jatketaan kohti valmista tuotetta opinnäytetyön jälkeenkin. Opinnäytetyö on rajattu vain pelin ensimmäiseen esittelydemoon.
Prototyypin taso oli riittävä ammatillisessa ympäristössä. Julkaisija kiinnostui ja pyysi yritystä jatkamaan tuotteen kehittämistä pidemmälle, jotta jatkosopimusta voitaisiin harkita.
Prototyyppi oli kokeiluversio valmistettavasta pelistä ja luonteensa vuoksi muutti muotoaan jatkuvasti. Mitään mitä opinnäytetyön aikana rakennettiin, ei todennäköisesti koskaan selviä sellaisenaan lopulliseen tuotteeseen. Osa ei selvinnyt edes ensimmäiseen demoon. Tärkeintä on, että se työ mitä tein on olemassa muodossa tai toisessa. Mikään palanen käyttöarvostaan huolimatta ei ollut turha, koska resursseja ei uhrattu liikaa niiden tekemiseen. Elementit rakennettiin kokeilemista varten ja olivat korvaamattomia ponnahduskiviä kehityspäätöksissä. Thesis tracks the process of building visuals for a VR-headset game prototype. The work was commissioned for the VR-indie company Virtual Dawn, where my main role was to create 3D-models, 2D-graphics, game design and a working Unity game engine scenario.
My thesis’s purpose is to produce a minimum viable product for a selling showcase which can be shown to interested investors and publishers for follow-up development. The game’s development will be continued after this thesis. My thesis is limited to the first showcase demo.
Quality of the prototype was sufficient in the professional environment. The publisher was interested in the game and has asked the company to provide further development and samples so that any contracts could be made.
Prototype was a test version of the game and by its nature was very susceptible to continuous change. Nothing created during the thesis period won’t probably ever survive as it is into the final produc. Some did not even get in the first demo. The most important thing is that the work exists in some form or another. No asset despite its level of use was useless because the amount of resources used were low. Assets were made to be tested and were invaluable stepping stones in the development decisions.
Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa esittelykelpoinen minimituote, joka voidaan esitellä kiinnostuneille julkaisijoille jatkokehitystä varten. Pelin viimeistelyä jatketaan kohti valmista tuotetta opinnäytetyön jälkeenkin. Opinnäytetyö on rajattu vain pelin ensimmäiseen esittelydemoon.
Prototyypin taso oli riittävä ammatillisessa ympäristössä. Julkaisija kiinnostui ja pyysi yritystä jatkamaan tuotteen kehittämistä pidemmälle, jotta jatkosopimusta voitaisiin harkita.
Prototyyppi oli kokeiluversio valmistettavasta pelistä ja luonteensa vuoksi muutti muotoaan jatkuvasti. Mitään mitä opinnäytetyön aikana rakennettiin, ei todennäköisesti koskaan selviä sellaisenaan lopulliseen tuotteeseen. Osa ei selvinnyt edes ensimmäiseen demoon. Tärkeintä on, että se työ mitä tein on olemassa muodossa tai toisessa. Mikään palanen käyttöarvostaan huolimatta ei ollut turha, koska resursseja ei uhrattu liikaa niiden tekemiseen. Elementit rakennettiin kokeilemista varten ja olivat korvaamattomia ponnahduskiviä kehityspäätöksissä.
My thesis’s purpose is to produce a minimum viable product for a selling showcase which can be shown to interested investors and publishers for follow-up development. The game’s development will be continued after this thesis. My thesis is limited to the first showcase demo.
Quality of the prototype was sufficient in the professional environment. The publisher was interested in the game and has asked the company to provide further development and samples so that any contracts could be made.
Prototype was a test version of the game and by its nature was very susceptible to continuous change. Nothing created during the thesis period won’t probably ever survive as it is into the final produc. Some did not even get in the first demo. The most important thing is that the work exists in some form or another. No asset despite its level of use was useless because the amount of resources used were low. Assets were made to be tested and were invaluable stepping stones in the development decisions.