Pelikehitys grafiikkatuotannon näkökulmasta
Kontinen, Martin (2020)
Kontinen, Martin
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517340
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö dokumentoi kolmiulotteisen pelihahmon suunnittelun, toteuttamisen ja tuomisen pelimoottoriin. Työn tavoitteena oli tutkia kolmiulotteisen pelihahmon suunnitteluun ja toteuttamiseen tarvittavaa teoriaosaamista ja selventää käytännön toteutukseen vaadittavia työvaiheita.
Kyseessä on Xamkin Gamelabin tilaama kehittämistyö, jonka tarkoituksena oli kartoittaa animoidun ja teksturoidun pelihahmon suunnitteluun ja toteutukseen tarvittavia vaiheita, työvälineitä ja prosessin kulkua.
Hahmon toteuttamisessa käytettiin Autodeskin 3ds Max -mallinnusohjelmaa. Pelihahmon tekstuurikartan muokkaukseen käytettiin Paint.NET-kuvankäsittelyohjelmaa. Lopuksi valmis pelihahmo tuotiin Unreal Engine 4 -pelimoottoriin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi animoitu ja teksturoitu kolmiulotteinen pelihahmo, joka on valmis käytettäväksi useimmissa pelimoottoreissa.
Kyseessä on Xamkin Gamelabin tilaama kehittämistyö, jonka tarkoituksena oli kartoittaa animoidun ja teksturoidun pelihahmon suunnitteluun ja toteutukseen tarvittavia vaiheita, työvälineitä ja prosessin kulkua.
Hahmon toteuttamisessa käytettiin Autodeskin 3ds Max -mallinnusohjelmaa. Pelihahmon tekstuurikartan muokkaukseen käytettiin Paint.NET-kuvankäsittelyohjelmaa. Lopuksi valmis pelihahmo tuotiin Unreal Engine 4 -pelimoottoriin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi animoitu ja teksturoitu kolmiulotteinen pelihahmo, joka on valmis käytettäväksi useimmissa pelimoottoreissa.